אחרי יותר מ-22 מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם מאז נחשפה לראשונה לפני ארבעה עשורים, בסוף השבוע פולקסווגן הסירה את הלוט וחשפה את הפאסאט החדשה בדורה השמיני.

פולקסווגן פאסאט החדשה
האיור עורר הרבה ציפיות

הפאסאט החדשה מתהדרת בעיצוב חיצוני בעל נוכחות גדולה מבעבר לא מעט בזכות חרטום רחב עם יחידות תאורה המשתלבות בגריל. גם בתי הגלגל מודגשים ותא המטען גבוה עם צמד מפלטים בפגוש האחורי, אך באופן כללי נראה שבפולקסווגן העדיפו, כהרגלם בקודש, לשמור על מראה סולידי ופחות נועז ממה שניתן היה לצפות ובמיוחד פחות מזה שניתן היה לדמיין לנוכח האיורים הראשונים של המכונית שנחשפו לפני מספר חודשים.

עוד ב-mako רכב 
הפאסאט של פולקסווגן חוגגת ארבעים  
מבחן דרכים פולקסווגן CC 
שיא גינס - הנסיעה הארוכה בעולם ללא תדלוק 

פולקסווגן פאסאט החדשה
בכל מקרה התוצאה הסופית מרשימה מבעבר

הפאסאט החדשה מתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן המשמשת גם את הגולף, האוקטביה, הלאון וה-A3 הנוכחיות, אך התכנון המתקדם מאפשר למהנדסים גמישות רבה ועם א/ר/ג של 145.6/183.2/476.7 ס"מ היא כמובן גדולה בהרבה מהמכוניות שהוזכרו לעיל אך מעט קצרה יותר (0.2 ס"מ) ונמוכה (0.6 ס"מ) מהדור היוצא. עם זאת, היא רחבה יותר (1.2 ס"מ), מצוידת בחלל מטען נדיב יותר (586 ליטרים) ובעיקר מצוידת בבסיס גלגלים של 279.1 ס"מ, 7.9 ס"מ יותר מבעבר וגדול יותר מזה של סקודה סופרב.

פולקסווגן
ממשיכה את מסורת השמרנות כבר מעל ל-4 עשורים

שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה במרכב וחלקי ואלומיניום שונים במנוע, שלדה ומערך המתלים מאפשרים לפאסאט החדשה לשקול כ-85 ק"ג פחות מקודמתה – הישג מרשים במיוחד נוכח רשימת האבזור הארוכה והצורך לעמוד בתקני הבטיחות ההולכים ומחמירים.

השינוי בקבינה גדול ובזכות הרוחב ובסיס הגלגלים שצמחו המרווח לנוסעים טוב מבעבר.
מבחינה עיצובית המכלול נראה רענן ומודרני יותר לא מעט הודות למסך מגע בגודל 6.5' במרכז הקונסולה. פתחי מערכת האוורור מעוצבים בהשראת הסבכה הקדמית ויש גם שעון זמן אנלוגי ואופציה למסך TFT בגודל 12.3', בדומה ל-TT החדשה, במקום לוח השעונים הקלאסי.

פולקסווגן פאסאט החדשה
תא נוסעים איכותי מאוד אך שמרני


רשימת התוספות האופציונליות ארוכה למדי וכוללת מערכת מצלמות היקפית בשילוב מערכת לחניה אוטומטית, תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית ומערכות בטיחות מתקדמות כמו התרעה על רכבים בשטחים המתים, בקרת פקקים שמאיצה או בולמת את המכונית אוטומטית בנסיעה איטית ומערכת למניעת התנגשות במהירות עירונית המשלבת רדאר ומצלמה.

כמו בעבר, גם הפעם היצע המנועים רחב למדי כשבגזרת לוגמי הבנזין הרלוונטית לשוק המקומי ניתן למנות את מנוע 1.4 ליטר טורבו עם 125 כ"ס או 150 כ"ס בגרסה הכוללת מערכת לניתוק שני צילינדרים בעת שיוט נינוח לטובת שיפור נתוני צריכת הדלק. כמו כן הפאסאט תוצע גם עם מנוע 1.8 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו עם 220 כ"ס. כל המנועים יוצעו עם אופציה לתיבה כפולת מצמדים אוטומטית DSG עם שבעה יחסים ומערכת Stop&Start שתסייע בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
בעתיד תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד שתחבר בין מנוע 1.4 טורבו (156 כ"ס) למנוע חשמלי (108 כ"ס) ותציע תפוקה משולבת של 211 כ"ס וטווח נסיעה של 50 ק"מ על חשמל בלבד הודות לסוללות ליתיום.

פולקסווגן פאסאט החדשה
מכוונת למתחרות ממותגי הפרימיום

פולקסווגן מכוונת גבוה ועל פי גורמים בחברה הפעם לא מדובר בסתם עוד דור אלא במשפחתית מנהלים שלא תתבייש להישיר מבט אל עבר המתחרות שלה בקרב מותגי הפרימיום כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס וגם אל המתחרה מבית – אודי A4.

הפאסאט החדשה תעשה עליה ארצה באמצע השנה הבאה ואם, בהתאם למדיניות התמחור האגרסיבית החדשה של פולקסווגן, היא תתייצב על רמת המחירים בהם נמכרת הגרסה הנוכחית בפועל (כ-180 אלף שקלים) היא בהחלט עשויה לעשות חיים קשים למתחרות.

פולקסווגן פאסאט החדשה
יש גם גרסת סטיישן

איך משיגים את רכבי בכירי המדינה במחיר מציאה?  

_OBJ