יגואר C-X17 (צילום: אוטו)
יגואר C-X17, קרוסאובר ראשון בתולדות החברה|צילום: אוטו

לאחר אינספור טיזרים שהופצו ברשת בשבועות האחרונים חושפת יגואר קונספט שנראה בשל לייצור לקרוסאובר הראשון בתולדותיה, ה-C-X17.

עבור היצרן הבריטי, הנישתי בהשוואה למתחריו הגרמנים, מהווה החשיפה את הצעד הגדול ביותר ב-91 שנות קיומו בדרך להתרחבות גלובלית ולהגדלת היצע הדגמים במטרה להפוך לשחקן לגיטימי בסגמנט רכבי היוקרה.

ה-C-X17 מתבסס על פלטפורמת אלומיניום מודולרית מתוחכמת בעלת גמישות גדולה שתאפשר בעתיד לשמש בסיס למגוון הדגמים של החברה. השימוש באלומיניום מאפשר, לטענת החברה, חסכון של כ-100 ק"ג לעומת פלטפורמה בתצורה דומה העשויה פלדה, דבר המיטיב עם אבני היסוד של יגואר - הביצועים והיכולת הדינמית יחד עם הצורך לעמוד בתקנים המחמירים בעידן הנוכחי, של זיהום אוויר וצריכת דלק.

יגואר C-X17 (צילום: אוטו)
יגואר נכנסת לסגמנט הלוהט במטרה להתרחב לפלחי שוק חדשים|צילום: אוטו

כחלק מחלוקת העבודה עם החברה האחות, לנד-רובר, ה-C-X17 בעל אוריינטציה לאספלט, דבר הבא לידי ביטוי בצללית הנמוכה יחסית עם גובה של 165 ס"מ.
העיצוב החיצוני מצליח לשלב את קו העיצוב הנוכחי של החברה בתצורת מרכב שאינה מוכרת לה, חזית בהשראת ה-XF ו-XJ עם יחידות תאורה בצורת עין חתול, גריל בצורה מלבנית עם פינות מעוגלות וכונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי, פרופיל דינמי עם קו חלונות גבוה יחסית, בתי גלגל תפוחים המכילים חישוקי ענק בקוטר 23", פתחי אוורור מאורכים ואחוריים אגרסיביים עם שמשה אחורית המשתפלת בזווית לאחור, יחידות תאורה המזכירות את ה-F טייפ וצמד מפלטים.

גם תא הנוסעים זוכה לעיצוב מרהיב ונועז למדי. הדיפונים וריפוד המושבים בגימור עור לבן בוהק ושחור, כפתורי הקונסולה המרכזית הם למעשה מסך מגע ויחד עם תאורת אווירה כחולה תורמים לאווירה מודרנית. היעדר דיפוני עץ מהווה התנערות מוצהרת מהמסורתיות של החתול הבריטי האציל.

התוצאה הסופית מרשימה למדי, אך כיצרן מסורתי ושמרן יגואר לא מתחייבת שה- C-X17 אכן יגיע לקו הייצור. תגובת הציבור בתערוכת פרנקפורט, בה יוצג הקונספט, לצעד הנועז, היא זו שתקבע בין היתר את עתיד הדגם.

>> מבחן יגואר XJ, לקסוס LS, אודי A8 וב.מ.וו 740

יגואר C-X17 (צילום: אוטו)
האם בדגם שיגיע לקו הייצור יהיה גג זכוכית ובו פסים סולאריים? ימים יגידו|צילום: אוטו
יגואר C-X17 (צילום: אוטו)
מרשים למדי|צילום: אוטו