מקלארן P1
לפני שני עשורים, ב-1992 מקלארן חשפה את ה-F1, 'מכונית על' בעלת 3 מושבים (הנהג יושב במרכז) ששינתה את עולם המכוניות האקזוטיות.

ה-F1 הגיעה ל 390 קמ"ש וקבעה שיא מהירות שנשבר רק 13 שנים מאוחר יותר על ידי בוגאטי ווירון.
המקלארן F1 נחשבת גם היום לאחת ממכוניות העל הנחשקות שבנמצא ומאחר שבסך הכל  106 יחידות ממנה יוצרו, היא מחליפה כיום ידיים כמשומשת במחיר כפול ועד פי שמונה ממיליון הדולר שדרשו עליה בשנות התשעים.
כעת, לאחר חשיפה ראשונית בתערוכת פריז האחרונה, מקלארן מפרסמת את הפרטים הטכניים של היורשת שלה המודרנית שלה- המקלארן P1.

בניגוד לעבר למקלארן אין כוונה כעת לקבוע שיא מהירות חדש ולמעשה היא אפילו תהיה איטית מה-F1 עם רק 350 קמ"ש מרביים, אך נראה כי הP1- בהחלט טוענת לכתר מכונית העל האולטימטיבית אל מול הפרארי F150 (שם קוד  זמני) והפורשה 918.

מקלארן P1
הכנפיים מעניקות יכולת הצמדה מטורפת במהירויות גבוהות

כמו שתי המתחרות העתידיות שלה גם המקלארן תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית. במקרה הזה מדובר ביחידת כלאיים המשלבת מנוע V8 בנפח 3.8 ליטר עם שני מגדשי טורבו ומנוע חשמלי רב עוצמה שיפיקו יחדיו 903 כ"ס ו-91.8 קג"מ לגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמד עם שבעה יחסים. השלדה מסיבי פחמן חזקה פי 2 מפלדה ושוקלת רק מאה ק"ג, והמשקל הכולל עומד על 1,400 ק"ג (300 פחות מה-918) מה שמאפשר מאוץ מעמידה למאה קמ"ש בפחות משלוש שניות ובתוך ארבע שניות נוספות לראות 200 קמ"ש על הספידומטר.
עוד נציין שהושקע מאמץ ניכר כדי לשפר את האווירודינמיות ויש ל-P1 ספויילר מלפנים ומאחור שמתרוממים ויוצרים כוח הצמדה בהתאם למהירות כדי לאפשר לכם לצלוח פניות במהירויות שאינן מוכרת לרוב בני התמותה גם בקו ישר.

המנוע החשמלי, אגב, יאפשר לכם לנסוע בשקט מוחלט ומבלי לצרוך טיפת בנזין למרחק 20 ק"מ במהירות מרבית של 48 קמ"ש.
375 יחידות של ה-P1 צפויות להיות מיוצרות בשלב זה. הגרסה הסופית תיחשף בתערוכת ז'נבה ואם יש לכם מיליון יורו פנויים אולי כדאי להזמין כבר עכשיו את המכונית שערכה, קרוב לוודאי, רק יעלה.

אגב, בז'נבה צפויה להיחשף גם מכונית העל של פרארי שתוצע אף היא במחיר דומה. אנחנו כבר מחכים למבחן ההשוואתי.
 

מקלארן P1
תא נוסעים עם הרבה גימורי קרבון

>> מיסטר בין מרסק את המקלארן F1 שלו ומגיש חשבונית תיקון של מיליון דולר

מקלארן P1
תכשיט מרשים במיליון יורו