פורד

אוהבים את תחנת הדלק שלכם? גם בפורד חושבים שלא, ועל כן אחד החידושים המשמעותיים ביותר במתיחת הפנים המקיפה של הפיאסטה הקטנה הוא התקנת המנוע הקטן והחדש של החברה בחזיתה. המנוע נקרא "אקו-בוסט 1.0", הוא בנפח של כ-1.1 ליטר בלבד (1,064 סמ"ק) ובנוי בתצורה לא שגרתית: שלושה צילינדרים ומגדש טורבו.

התוצאה היא הספק שנע בין 100 ל-125 כ"ס (ובמרתפי העינויים של פורד הצליחו להוציא ממנו אפילו 202 כ"ס!) וצריכת דלק נמוכה במיוחד. המנוע הזה, אגב, מותקן גם באחות הגדולה, פוקוס. בפורד לא חושפים עדיין את נתון צריכת הדלק הרשמית של המכונית, אבל מצהירים כי המנוע "צפוי לספק את צריכת הדלק הטובה ביותר בקבוצה". מנוע האקובוסט זיכה את פורד בתואר "מנוע השנה הבינלאומי 2012".

 אצל המתחרות האירופיות המשמעותיות, קבוצת פולקסווגן וקבוצת פיאט, כבר מוכרים מנוע שלושה צילינדרים מוגדש, חזק וחסכוני, וכעת הגיע זמנה של פורד.

מנוע
הספק של 125 כ"ס ממנוע בנפח ליטר

מלבד המנוע המסקרן, הפיאסטה החדשה זוכה למספר חידושים חשובים: הראשונה היא במחלקת הרושם, חזית המכונית מעוצבת בסגנון העיצוב שצפוי להופיע בחלק גדול מדגמי פורד החדשים. יש מציינים כי החזית הזאת נראית כאילו היא לקוחה היישר מדגמי מכוניות הפנטזיה האקזוטיות של אסטון מרטין ופוליטית - בהחלט יש כאן סיפור: פורד היתה בעליה של יצרנית האקזוטיקה הזו עד לאחרונה. לצד חזות האסטון - נוריות LED שהותקנו בחזית לשם תאורת יום.

פורד
שדרוג בעיצוב הפנים

בתוך תא הנוסעים נמצאים חידושים חשובים לא פחות: מצד אחד, התא מעוצב כעת ברמה גבוהה ביותר, מציב תחרות לא רק למתחרות הטבעיות, אלא גם למתחרות מעט יוקרתיות יותר, כמו אודי A1 או לנצ'יה אפסילון. נוסף על העיצוב הנאה, התא עשיר באמצעים טכנולוגיים שיקרצו לדור 2.0 או 3.0, עם הפעלה קולית וחיבוריות מרשימה של מערכות הרכב לעולם החיצון, בין היתר כדי להזעיק עזרה באופן אוטומטי במקרה של תאונה.

פורד פיאסטה המעודכנת נחשפה בפני סוכנים אירופיים של פורד באמסטרדם. החשיפה הרשמית לקהל הרחב תיערך בתערוכת המכוניות הבינלאומית בפריז. לישראל היא צפויה להגיע בחורף הקרוב.

פורד
הסבכה הקדמית מזכירה אסטון מרטין

>> ראש בראש: פורד פיאסטה מול סוזוקי סוויפט 

>> 5 צעדים דרמטיים לחסכון בדלק

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר" של מגזין הרכב "הגה"
לקבלת גיליון של הגה במתנו לחצו כאן