סובארו B4 החדשה
חצי יובל לאחר שהלאגסי הראשונה הגיחה לאוויר העולם בשנת 1989, משפחתית המנהלים של סובארו (המכונה בעשור וחצי האחרונים בחלק מהשווקים, וישראל ביניהם, B4 )נחשפת בדורה השישי.

ה-B4 החדשה, כמו שאר דגמי החברה היפנית הקטנה, מושקת בארה"ב שהוא שוק היעד החשוב ביותר של סובארו בשנים האחרונות.
למרבה האכזבה, ממש כמו במקרה של הקונספט ל-WRX, הלאגסי B4 החדשה בגרסת הייצור שנחשפה בסוף השבוע בתערוכת שיקאגו, פחות מרשימה מקונספט התצוגה המרהיב שהוצג לפני שלושה חודשים בתערוכת לוס אנג'לס. הדור החדש  שומר על דמיון רב לדגם המוכר ומבחינה ויזואלית עיקר השינוי הוא בפרונט הכולל יחידות תאורה קדמיות שהפכו זוויתיות וקטנות יותר וסבכה בולטת ודומיננטית בצורת משושה.
בסך המכלול אמנם נראה מעט פחות מסורבל מזה של הדור הנוכחי אך העיצוב עדיין נשאר אנמי ושבלוני במיוחד אל מול חלק מרכבי הסגמנט כמו מאזדה 6, פיג'ו 508 וקיה אופטימה הסופר מעוצבים.

סובארו B4 החדשה
העיצוב נאה מבדור הנוכחי אך מתקשה להתבלט מול חלק מהמתחרות בסגמנט

הלגאסי B4 החדשה שומרת על בסיס גלגלים זהה לקודמתה של 275.1 ס"מ אך האורך שגדל ב-4.1 ס"מ מאפשר לטענת החברה מרווח מעט יותר משופר לנוסעים מאחור (נקודת תורפה במכונית בעלת הנעה כפולה) ותא מטען כעט מעט יותר גדול. ואם בתא הנוסעים עסקינן, הקבינה בהחלט מציגה השקעה גדולה יותר מבעיצוב החיצוני תוך ניסיון ברור להיפתר באופן סופי מתחושת ה"פלסטיק-יפני-זול" שמאפיינת את רוב הרכבים של סובארו.

בחברה מציינים שהעיצוב הפנימי שונה לחלוטין, נעשה שימוש בחומרים רכים, נוסף מסע מגע ונבחרו שילובי צבעים ומרקמים שמעניקים תחושה איכותית, ואכן ,לפחות בתמונות, זה נראה טוב בהרבה מבעבר.


בגרסה האמריקאית יוצעו שני מנועי בוקסר; 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ו-6 צילינדרים בנפח 3.6 ליטר המפיקים 175 כ"ס ו-256 כ"ס בהתאמה. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה ולהנעה כפולה קבועה. ככל הנראה בגרסאות האירופאיות הרלוונטית לישראל, כמו בדגם הקודם, יוצעו גם מנועים נוספים.

סובארו B4 החדשה
שיפור משמעותי באיכות ועיצוב הקבינה
סובארו טוענת כי היא עמלה רבות על כיול המתלים בכדי לצמצם את זוויות הגלגול (אחת המגרעות של הדגם הקודם) ומבטיחה כעת להעניק לנוסעים התנהגות כביש ונוחות נסיעה כשל מכוניות פרימיום. כמו כן, מערכת בקרת המומנט (Active Torque Vectoring) שהוצגה לראשונה ב-WRX ובולמת את הגלגל הקדמי פנימי לפניה על מנת למזער תת היגוי תוצע כסטנדרט בכל הגרסאות.
הלאגסי החדשה תגיע לישראל כ-B4 לקראת סוף השנה אך נכון לכתיבת שורות אלו אין בידי היבואן פרטים נוספים על היצע המנועים, האבזור או המחיר.

בשלב זה כדי להפוך לקראת סוף חייה את הגרסה הנוכחית לאטרקטיבית ביפנאוטו מציעים את ה-B4 ללקוחות פרטיים ברמת אבזור משודרגת הכוללת חישוקים קלים, חלון שמש ומושבי עור בהתקנה מקומית בצירוף תג מחיר אטרקטיבי של 165 אלף שקלים.

>> כל מכוניות המנהלים של ישראל במבחן השוואתי

סובארו B4 החדשה
תגיע לארץ לקראת סוף השנה