על אף שהיא נהנית מהילה ומעמד מתוקף היותה יצרנית הפרימיום הוותיקה בעולם, ולמרות שבארסנל שלה קשת דגמים רחבה ביותר, נראה כי לאחרונה מרצדס עושה מאמצים להתרענן ולנער את האבק ואת התדמית השמרנית והמבוגרת שדבקה בה במהלך השנים ולהביא דם חדש לחברה.
אחרי ה-A קלאס החדשה וגרסת הסדאן קופה שלה, ה-CLA, כעת חושפת מרצדס קונספט מבושל למדי לקרוס-אובר קטן שיתבסס על אותה פלטפורמה ויקרא GLA. הג'יפון הקטן הוצג בתערוכת הרכב בשנחאי ובעתיד, מקווים במרצדס, הוא יתן פייט לב.מ.וו X1 ולאודי Q3.
להבדיל ממתחריה למולדת, GLA מציג עיצוב קרבי ודינמי - החרטום ארוך ובקצהו גריל גדול עם סמל הכוכב, יחידות התאורה משוכות אחורנית ויחד עם קו חלונות גבוה יחסית, אחוריים המשתפלים בזווית ופגוש אחורי עם מסיט אוויר וצמד צינורות מפלט גדולים מתקבל מראה מרשים כשל מכונית קופה האצ'בק ספורטיבית.
מידות ה-GLA (א/ר/ג 1,579/1,978/4,383 מ"מ) דומות לאלו של ה-X1 וה-Q3 ובסיס הגלגלים של 269 ס"מ מתמקם בדיוק בין השניים (לבימר בסיס גלגלים ארוך יותר).
בשלב ראשון יחידת הכוח הצפויה תהיה מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין המפיק 208 כ"ס (אשר יוצע בקרוב גם ב-GLK הגדול יותר) שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה ולהנעה כפולה קבועה כמו זו שהוצגה ב-CLA (הנעה כפולה המתבססת על פלטפורמת הנעה קדמית ולא על פלטפורמת הנעה אחורית כמו ביתר דגמי מרצדס בעלי הנעה כפולה).
כשהדגם יהפך לסדרתי צפויים להצטרף גם שאר המנועים המוכרים מה-A קלאס - מה-1.6 טורבו עם 122 כ"ס ועד 2.0 ליטר טורבו עם 335 כ"ס בגרסת GLA45 AMG.
תא הנוסעים של ה-GLA קונספט מציג רק ארבעה מושבים, אך יש להניח כי בגרסת הייצור שתוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר ה-GLA תקבל סידור קונבנציונלי יותר עם חמישה מושבים. תא הנוסעים כולל פקדים ומתגים המוכרים מדגמי מרצדס השונים אך שילוב צבעים של חום-מוקה עם אפור עכבר, תפירה גסה של מושבי העור והדיפונים וכן פתחי האוורור מאלומיניום עם תאורה כחולה יוצרים מכלול מרהיב שלצערנו ככל הנראה לא יגיע במלואו לגרסת הייצור.
פיצ'ר מעניין נוסף שהוצג, אך לא יגיע לגרסת הייצור, הוא יכולת של הפנסים הקדמיים להקרין על קיר או מסך סרטים או תמונות וכך ליצור מעין "דרייב אין" פרטי.
>> חיית שטח אמיתית: מרצדס G קלאס עם שישה גלגלים