הוא הקדים את הקשקאי והג'וק הסופר מצליחים ולמעשה היה הקרוסאובר הראשון של ניסאן, אבל המוראנו, שהוצג כבר ב- 2002, התקשה להצליח ולהפוך לבחירה של רבים מסביב לגלובוס ונראה כי הדבר הטוב ביותר שנאמר בהקשרו נשמע מפי פוליטיקאי אחד העונה לשם יאיר לפיד, שהתגאה (קצת אחרי שהחליט לעזוב את עולם התקשורת ולעבור לפוליטיקה) שהחליף את הב.מ.וו שלו ב"ניסאן נהדרת".
לפיד, שויתר על רכב השרד ומשתמש במוראנו גם בתור שר אוצר, ללא ספק אוהב את הניסאן שלו אבל בהחלט ניתן למצוא סיבות רבות לחוסר ההצלחה של רכב הפנאי הגדול בשני דורותיו הראשונים. בין היתר ניתן למנות עיצוב לא קונבנציונלי, איכויות תא נוסעים שלא עמדו בסטנדרט האירופאי ותג מחיר גבוה שהציב את המוראנו בסמוך לרכבי פנאי של מותגי פרימיום נחשבים כמו ב.מ.וו, אודי ואחרים.
עוד ב-mako רכב
המכונית של אובמה למכירה ב- eBay
מוראנו עכשיו בטופלס
השוואתי: מרצדס ML, ב.מ.וו X5 וגרנד צ'ירוקי
כעת, לקראת חשיפה רשמית לקהל היעד האמריקאי בתערוכת ניו יורק בעוד מספר ימים, ניסאן חושפת את הדור החדש והשלישי של המוראנו בתקווה שהפעם הוא יזכה להכרה ולהצלחה.
בראש ובראשונה, העיצוב שונה לחלוטין ונראה כעת דינמי ומחודד יותר בזכות שימוש בצורות גיאומטריות עם סבכה עצומה ופנסים מעוצבים בהשראת האות V. בצדודית ניתן להבחין בבתי גלגל תפוחים עם מגיני פלסטיק שחורים המעניקים תחושת גובה וקו חלונות צד היוצר מראה זורם.
העיצוב החדש לא רק מחליק יותר בקלות בגרון וגם במנהרת הרוח הוא בהחלט זורם טוב יותר ומציג יעילות אווירודינמיות ששופרה ב-16 אחוזים ומציבה את המוראנו, יחד עם ה-X5 החדש של ב.מ.וו, עם מקדם גרר של 0.31, בצמרת רכבי הפנאי בתחום זה.
תא הנוסעים עבר גם הוא עיצוב מחדש ועל פי ניסאן זכה גם לשדרוג משמעותי באיכות החומרים. על פי התמונות ניתן לקבוע כי שילובי הצבעים בהחלט מוצלחים וכי מספר הכפתורים בקונסולה המרכזית הצטמצם באופן משמעותי הודות למערכת שליטה עם מסך מגע בגודל 8' שתאפשר חיבור לרשת ותמיכה במגוון אפליקציות ייחודיות.
המושבים, כמו באולטימה ובקשקאי החדשים, פותחו בשיתוף סוכנות החלל האמריקאית נאס"א ואמורים להיות נוחים במיוחד בנסיעות ארוכות.
בנוסף, המוראנו יוצע עם מערכות בטיחות כמו ניטור עצמים זזים, התרעה על רכבים בשטח המת, התרעה על אי שמירת מרחק ומערכת לסיוע בבלימת חירום במהירות עירונית.
בצד הטכני, לפחות בשלב זה, אין חדשות מרעישות ויחידת ההינע תואמת במיוחד את שוק היעד האמריקאי וכוללת כבעבר מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטר המפיק 260 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים או לכל הארבעה. בזכות הפחתה של המשקל העצמי ב-58 ק"ג ושיפור האווירודינמיות, לטענת ניסאן, המוראנו החדש חסכוני ב-20 אחוז לעומת קודמו, אם כי בשוק האירופאי וגם המקומי בהם העדפה בסגמנט הקרוסאוברים הגדולים היא ללוגמי סולר או מוגדשי טורבו קטני נפח, יחידת הכוח הבריאה עלולה להוות מכשלה.
המוראנו ייוצר במפעל של ניסאן במיסיסיפי, דבר שלטענת היצרן יביא לייעול כלכלי היות והדורות הקודמים נאלצו לחצות את האוקיינוס השקט מהמפעל בקיושו שביפן לשוק היעד העיקרי. מלבד ארה"ב הדגם החדש ישווק ב-100 מדינות שונות, כולל בישראל, אולם בעוד ש"קרסו" יבואנית ניסאן אמורה להתחיל לשווק בקרוב גם דגמים אמריקאים של ניסאן דוגמת האולטימה והמקסימה, עדיין לא ברור אם המוראנו יגיע אלינו בגרסתו האירופאית כבעבר או בגרסה האמריקאית.