ניסאן ג'וק (צילום: נעם וינד)
חוגגים 100 אלף יחידות |צילום: נעם וינד
לא מדובר ברכב הכי פרקטי בעולם, מרחב הפנים וחלל ההטענה שלו מוגבלים למדי ואין לו באמת יכולות שטח אבל עם הצלחה אי אפשר להתווכח וקצת יותר משנה אחרי תחילת שיווקו בעולם כ-100 אלף ג'וקים כבר מסתובבים ברחבי הגלובוס ורושמים הצלחה שהפתיעה אפילו את ניסאן.
הג'וק הוא בראש ובראשונה ג'יפון עם עיצוב מאוד מיוחד, כזה שיכולים לאהוב אותו או לשנוא אותו אבל לא יכולים להתעלם ממנו.

מרבית הלקוחות בוחרים בו לא בשל סיבות הגיוניות במיוחד אלא בשל משהו רגשי שהוא עושה להם.
בנסיעה, הג'וק אמנם מצליח להתמודד עם מרבית תנאי הדרך באופן מרשים אך מתקשה לרגש. לעומת זאת ה- GT-Rשל ניסאן אולי לא נראית יותר ממכונית קופה בנאלית עם כמה ספויילרים אבל מציגה יכולות נסיעה מרטיטות שגורמות ללא מעט מכוניות של יצרנים כמו פרארי ופורשה לא לעמוד בקצב שלה.

לציון ההצלחה הגדולה של הג'וק הגו אנשי ניסאן אירופה רעיון להציג גרסת ביצועים - ג'וק R, אך במקום להסתפק באיזה מנוע 2 ליטרים מוגדש הם החליטו ללכת על משהו מוטרף במיוחד – לחבר בין החיטובים המיוחדים של הג'וק לביצועים הקיצוניים של ה-GT-R.
למי שלא מתמצא בדפי הנתונים נציין שהג'וק הרגיל, הזוכה להצלחה גדולה בארץ, מצויד במנוע 1.6 ליטרים המפיק 116 כ"ס. לעומת זאת, ל-GT-R יש מנוע  בנפח 3.8 המפיק הספק העומד על 530 כ"ס - כמעט פי 5 מזה של הג'וק.

ניסאן ג'וק R
שידוך מוזר בין מקק לגודזילה

על מלאכת השידוך המיוחד הזה הופקדה סדנת המירוצים הבריטית RML. בעבר הסדנה הכינה בעבור ניסאן מכוניות מרוץ שונות וגם הייתה אחראית לעוד שידוך מוזר שחיבר בין ניסאן מייקרה הקטנה ליחידת ההנעה V6 של הניסאן 350Z.

כבר בתחילה היה ברור שלא ניתן להסתפק בהתאמת המנוע הגדול לתא המנוע הקטן של הג'וק ושכדי להתמודד עם הכוח האדיר שהוא מפיק יהיה צורך לנדב מה- GT-Rעוד כמה מכלולים כמו את תיבת הילוכים, את מערכת ההנעה הכפולה המיוחדת שלה וכמובן גם מתלים ובלמים שיוכלו לעצור את הסופר ג'וק הזה.

המכונית עדיין נמצאת בשלבי הרכבה והתאמות אחרונים אבל מבחינת מראה חיצוני לבד מניפוחים עדינים בכנפיים, חצאיות צד, צמד כונסי אוויר קטנים במכסה המנוע, הנמכה מסוימת  במרווח הגחון וחישוקים עצומים בקוטר 20 אינץ' הג'וק R נראה די סטנדרטי, מה שבהחלט יכול לגרום לרכב שצפוי להיות חוקי לכביש להפתיע לא מעט נהגים. בניסאן מציינים שהג'יפון הקטן יציג ביצועים חמים ביותר  כמו זינוק ב-4 שניות למאה קמ"ש ומהירות סופית של 275 קמ"ש אשר יגרמו לסופר ג'יפים כמו פורשה קאיין וב.מ.וו X6-M  ללמוד איך נראה ג'וק מטורף מאחור. 


כך נראה תהליך הפיתוח

ועכשיו לחלק המבאס: למרות שאין ספק שמקק שכזה היה מושך לא מעט לקוחת אשר היו מוכנים לשלם סכום נדיב על הטירוף הזה,  ניסאן מסרה בהודעתה לעיתונות שהג'וק R לא צפוי להגיע ליצור ובשלב זה מתוכננות רק שתי יחידות (אחת עם הגה ימני ושנייה עם שמאלי) שיסתובבו בעולם כחלק ממסע קידום מכירות.

בשל הכוונה להציג את יכולות הסופר ג'וק גם על מסלולי מרוצים צמד המכוניות יצויד בכלוב התהפכות וכסאות מרוץ בהתאם לתקנות ה-FIA.
בניסאן אמנם מצהירים שהגו'ק המטורף לא יוצע לקהל אך בה בעת רומזים שאם תגובות הקהל תהיינה חיובית בהחלט תתכן גרסה ספורטיבית מתונה יותר של ג'וק על סטרואידים.

>> K-300 לא יעזור, הג'וק כאן כדי להישאר: מבחן דרכים

>> דוגמנית מול ג'וק – מי ינצח?

 

ניסאן ג'וק R
מרכיבים את המפלצת: מלמעלה ג'וק מלמטה GT-R