קיה GT
 דגם התצוגה GT, שעמד לפני כשנתיים במרכז דוכן קיה בתערוכת פרנקפורט, הצליח למשוך הרבה תשומת לב וזכה לתגובות נלהבות. 

עם זאת, לנוכח המימדים ועיצוב קופה 4 דלתות שהזכיר מכוניות ספורט-סאלון רציניות כמו פורשה פנמרה ובמיוחד אסטון מרטין ראפיד, רוב מומחי שוק הרכב סברו שלא מדובר בהרבה יותר מתרגיל עיצובי שפיטר שרייר, מעצב החברה, פיסל בזמנו הפנוי ולא באמת דגם שעשוי להגיע לפורטפוליו של מותג עממי כמו קיה.

ובכן, מסתבר שהם טעו ועל פי דיווחים שהתקבלו בימים האחרונים בקיה החליטו להפוך את דגם הקונספט למציאות ונתנו אור ירוק להפיכתה של מכונית התצוגה לדגם רשמי שיגיע לשווקים בשנת המודל 2016.

ההחלטה הזו מתקבלת בדיוק לאחר שנתבשרנו שבקיה החליטו לרחרח את שוק הפרימיום האירופאי עם תחילת שיווק ביבשת הישנה של כמויות קטנות של הקיה K-7 – מכונית סאלון בגודל דומה למכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 5 הזוכה להצלחה בשוק הקוריאני חובב המכוניות הגדולות.

בדרך לייצור, ה-GT תצטרך לעבור ככל הנראה לא מעט התאמות כמו סידור דלתות קונבנציונלי למרכב שככל הנראה יכלול את קורה B ויצירת תא נוסעים יוקרתי ועתידני פחות מאשר בדגם הקונספט.

קיה GT
האם היא תסע כמו שהיא נראית?

ניתן להעריך שכדי לשמור על עלויות יצור הגיוניות קיה תשתמש בפלטפורמה קיימת של הקונצרן כשהאפשרויות הן הפלטפורמה המשמשת את ה-K9, מכונית הדגל של קיה המשווקת רק בקוריאה, או הפלטפורמה המעט קומפקטית יותר של היונדאי ג'נסיס - שתיהן עם מנועי אורכיים והנעה אחורית כמו בקונספט של רכב התצוגה או פלטפורמה של ה-K7 עם מנוע רוחבי ואופציה להנעה קדמית או כפולה.

אנו מקווים שהם יבחרו באחת מהאופציות הראשונות ורוצים להאמין שלא יותר מדי ישתנה בדרך מהקונספט המרהיב לכביש הציבורי.

שמועות מכיוונה של קיה רומזות על כך, כפי שדיווחנו לכם כאן די מזמן, שהחברה הקוריאנית גם מתכננת לחשוף סוף סוף בתערוכת המכוניות בדטרויט בחודש ינואר, קונספט לרודסטר דו מושבי קטן בסגנון המאזדה MX-5. מקורות בחברה מסבירים שבכוונת קיה לבחון את תגובות הציבור למכונית הפתוחה בשוק היעד המרכזי לרכבים שכאלה - ארצות הברית ובמידה והן יהיו חיוביות להעביר את הפרויקט לביצוע עם תאריך יעד בשנת 2016.

>> בקרוב: רודסטר משותפת למאזדה ואלפא רומיאו

קיה GT
תתבסס ככל הנראה על הפלטפורמה של היונדאי ג'נסיס החדשה