מבין כל המגמות והתמורות בעולם הרכב בשנים האחרונות ללא ספק ניתן לציין שתיים בולטות: הגידול בביקושים ובהיצע הקרוסאוברים, הכוללים מראה שטח קשוח אך מכלולים של מכונית נוסעים, וכן צמיחת סגמנטי פרימיום נמוכים יותר המציעים ניחוחות יוקרה במחיר שפוי.
אמנם ליצרן רכבי הפרימיום היפני לקסוס יש לכאורה שחקנים בשני הסגמנטים עם ה-CT 200H בקטגורית הקומפקט פרימיום וה-RX בסגמנט הג'יפונים, אך זה האחרון מיועד בעיקר לשוק האמריקאי והדבר ניכר במימדים מגודלים, באופי נינוח ובעיצוב לא ממש סקסי.
בצירוף תג מחיר גבוה ה-RX מתיצב מול ה-X5 והמרצדס ML הגדולים והפחות חביבים ביבשת הישנה, בה לקסוס עושה לאחרונה מאמצים גדולים להפוך לשחקנית פרימיום לגיטימית.
האווירה העתידנית ממשיכה גם לתא הנוסעים הכולל תאורה כחולה בקונסולה המרכזית, מסך תצוגה גדול ושילוב צבעים מוחצן של שחור וצהוב בדיפונים ובריפודים.
יחידת ההנעה לקוחה מדגם ה-ES300h (גרסת לקסוס ההיברידית לטויוטה אוולון) הנמכר בשוק האמריקאי, ומשלבת בין מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר למנוע חשמלי התורמים לתפוקה משולבת של 200 כ"ס.
היות ומדובר עדיין ברכב תצוגה, ההנעה היא רק לגלגלים הקדמיים, אם כי אין ספק שלכשיגיע לייצור תוצע גם הנעה כפולה המיועדת בעיקר לנסיעה בתנאים דרך חלקים, בדומה למערכת ההנעה המצויה ב-RX.
עבור לקסוס מהווה הצגת ה-LF-NX בחינה לתגובת הקהל האירופאי אנין הטעם לקו העיצוב החדש, אך גם אם בסופו של דבר דגם הייצור יראה פחות מרשים, חייבים להעריך את התעוזה של אחד מיצרני הרכב השמרנים ביותר.
>> מבחן יגואר XJ, לקסוס LS, אודי A8 וב.מ.וו 740