ב.מ.וו M4 קבריו
אחרי שהפנמנו את הסדר הגרמני-יקי והצלחנו להבין שסדרה 3 בגרסת קופה נקראת מעתה סדרה 4 ושהסמל האייקוני M3 יתנוסס רק על אחוריה של גרסת הסדאן 4 דלתות "המשפחתית", ב.מ.וו חושפת את גרסת הטופלס הלוהטת שתקרא גם היא כמו הקופה, על פי מדיניות השמות של החברה - M4.

כמו בקופה, גם חובבת המחשופים מצוידת בלב וריאות מוגדשים עם מנוע בנפח 3.0 ליטר בעל 6 צילינדרים בטור, שבסיוע מגדש טורבו מפיק 431 כ"ס שהם 11 כ"ס יותר ממנוע הוי 8 האטמוספרי של הדור הקודם וחשוב מכך - 56.1 קג"מ הזמינים כבר ב-1,850 סל"ד, לא פחות מ-15.3 קג"מ יותר מבעבר.

עוד ב-mako רכב 
ב.מ.וו חושפת –M3 ו-M4  
מבחן דרכים ב.מ.וו סדרה 4 
בית המשפט: אופנועי ב.מ.וו לא גורמים לזיקפה

למרות שחטיבת M נטשה את יחידות ההנעה האטמוספריות וצמצמה את הנפח וכמות הצילינדרים, הביצועים דווקא השתפרו עם 4.6 שניות לגרסה עם תיבת 6 הילוכים ידנית, או 4.4 שניות עם תיבת DCT אוטומטית כפולת מצמד עם 7 יחסים במאוץ ל-100 קמ"ש - 3 עשיריות שניה פחות מבדור היוצא. כדי שלא תצטננו ללא חלק עליון בב.מ.וו החליטו להגביל אלקטרונית את המהירות המרבית ל-255 קמ"ש, אולם חובבי הטופלס שירצו להתפרע יוכלו להסיר את ההגבלה ולעשות את זה טופלס גם ב-300 קמ"ש.

ב.מ.וו M4 קבריו
4.4 שניות למאה ללא חלק עליון

ה-M4 החדשה אמנם השילה 60 ק"ג ממשקלה אך עם משקל עצמי של 1750 ק"ג לא מדובר בדוגמנית נועזת קלת משקל ולמען האמת היא כבדה מגרסת הקופה, בגלל חיזוקי מרכב הנדרשים כתוצאה מויתור על הגג ובשל המנגנון החשמלי לפתיחה וסגירה של הגג הקשיח, בלא פחות מ-250 ק"ג.

ה-M4 יכולה לעבור לטופלס בתוך 20 שניות ובמהירות נסיעה של עד 18 קמ"ש. כשהגג מופשל הוא תופס 150 ליטר מנפח תא המטען, כך שאם תתכננו לצאת לחופשת סופ"ש ללא חלק עליון תאלצו להסתפק במזוודות קטנות שיתאימו לתא בנפח של 220 ליטר.

העיצוב החיצוני של ה-M4 קבריולט זוכה לאותן נגיעות ספורטיביות של גרסת הקופה עם פגוש קדמי עם כונסי אוויר מוגדלים, מכסה מנוע עם "תפיחת הכוח" האייקונית של ה-M, מתלים מונמכים ב-9 מ"מ, חישוקי 19" המכילים בלמים אימתניים, פתח אוורור בצורת בומרנג מאחורי בתי הגלגל הקדמיים ומראות M קלאסיות עם שתי זרועות (זכר ל-M3 E36 מהניינטיז). כמו כן, מאחור ניתן להבחין ברביעיית מפלטים, בדיפיוזר בפגוש האחורי ובסמל M4 בפינה הימנית של מכסה תא המטען.

ב.מ.וו M4 קבריו
הקבינה מרגישה יותר יוקרתית מספורטיבית

כמו בגרסת הקופה, גם הקבינה של הקבריולה מכילה פחות ניחוחות ספורטיביים מבעבר וגרסת הטופלס זוכה לפתחי אוורור בגב המושבים הקדמיים שידאגו לחמם את העורף של הנוסעים בנסיעות טופלס במהירויות גבוהות או במזג אוויר חורפי.

ה-M4 קבריולה תיחשף באופן רשמי לציבור בתערוכת ניו יורק בהמשך החודש. מי שלא מעוניין להמתין עד להגעתה ארצה לקראת סוף השנה יכול כבר עכשיו לעבור ללוק חושפני ולהזמין את גרסת הגג הפתוח של סדרה 4 ששיווקה יחל בימים הקרובים עם מנועי 2.0 ליטר טורבו 245 כ"ס ב-428 ו-3.0 ליטר טורבו 306 כ"ס ב-435. המחירים גבוהים ב-50-60 אלף שקלים לעומת גרסת הקופה ועומדים על 455 אלף שקלים ו-515 אלף שקלים בהתאמה.

ב.מ.וו M4 קבריו
פוזה עם הרבה פלפל

>> מבחן דרכים: אודי S3 מול ב.מ.וו 135M