שלוש שנים אחרי שהושקה ובישרה את חזרתה של מקלארן לייצור  רכבי ספורט עם רישוי לכביש (13 שנים לאחר הפסקת הייצור של ה-F1 האגדית), יצרנית האקזוטיקה הבריטית מודיעה במפתיע על הפסקת ייצורה של  ה-MP4/12C.

מכונית העל עם השם שהזכיר דגם של פקסימיליה, נולדה כתשובה בריטית ליצירות האקזוטיקה מארץ המגף ולפרארי 458 איטליה בפרט.

עוד ב-mako רכב 
רשמית: מקלארן שברה את מחסום שבע הדקות ברינג
בריטניה מול גרמניה בקרב על הגיהינום הירוק 
זה רק נראה יקר: רפליקה למקלארן במחיר מגוחך

לכאורה התשובה הייתה יותר מהולמת ובעזרת מיטב הטכנולוגיה כמו שלדת אמבטיה מקרבון שהעמידה את המשקל העצמי על 1,434 ק"ג (51 ק"ג פחות מה-458), מנוע וי 8 בנפח 3.8 שבסיוע צמד מגדשי טורבו הפיק 600 כ"ס (30 כ"ס יותר מהפרארי) וגם מערכת מתלים הידראולית מתוחכמת (ללא מוטות מייצבים) שהייתה אמורה לאפשר חיי שגרה נוחים הרבה יותר עם מכונית הספורט בנהיגה יומיומית, היא הייתה אמורה להביס את ה-458.  

מקלארן 650
עכשיו עם יותר אופי

בפועל, למרות ביצועים כמו נתון תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות (0.2 שניות פחות ממתחרתה הגדולה) ויכולות דינמיות סופר גבוהות, ה-12C התקשתה להיות מלהיבה, מרגשת ופרועה מספיק כדי לגרום ללקוחות הפוטנציאלים לרשום את הצ'ק השמן ועם נתוני מכירות מתחת לציפיות וביקורות לא הכי מלהיבות בעיתונות, מקלארן החליטה לוותר על הכבוד ולהציג לפני כחודש, בתערוכת ז'נבה, גרסה משודרגת ל-12C בשם 650S.

מתחת לפרונט בעיצוב חדש שמזכיר את דגם הקצה החדש של מקלארן, ה-P1, ה-650S היא למעשה אבולוציה של ה-12C שאמורה לפתור את עיקר הטענות כנגד המכונית שהייתה ביצועיסטית מצוינת אך לא מספיק מתגמלת - יש לה את אותה שלדה ייחודית מקרבון, אך בעזרת שימוש בחומרים מורכבים מחט המאזניים עומדת כעת על 1,330 ק"ג (104 ק"ג פחות מה-12C), יחידת הכוח קיבלה זריקת מרץ ומכילה עכשיו 650 כ"ס וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש נקבע  על 3 שניות עגולות (מהיר יותר מהמקלארן F1 האייקונית) בדרך למהירות מרבית של 333 קמ"ש.

בנוסף גם תיבת ההילוכים וההיגוי כיולו מחדש לתגובות חדות יותר, מערכת המתלים הוקשחה ב-22 אחוז מלפנים ו-37 אחוז מאחור, כוח ההצמדה שופר ב-40 אחוז ומערכת הבלימה כוללת בלמי קרבון כסטנדרט.

במחיר של מיליון ו-96 אלף שקלים בבריטניה, ה-650S יקרה במעט (66 אלף שקלים) מהפרארי 458 איטליה, אבל זולה ב-104 אלף שקלים מהספשיילה, הגרסה הקרבית של ה-458, בעלת ביצועים דומים.

במקלארן טוענים שהספשיילה לא נוחה ושימושית כמו ה-650S וגם לא מוצעת בגרסה עם גג נפתח.

הפרסום הרב לו זכתה החברה עם התחלת השיווק של דגם ההיפר-ספורט P1 תרם אף הוא ובמקלארן מדווחים על  ספר ההזמנות שהתמלא לחצי השנה הקרובה והביא את ההנהלה להחליט על ביטול ייצור ה-12C שלא הצליחה להתרומם והתמקדות בגרסה החדשה שזוכה לביקושים ערים.
כדי לפצות את 3,500 הלקוחות שרכשו את ה-12C בכסף טוב, במקלארן החליטו להציע להם חבילת שדרוג ללא עלות הכוללת פיצ'רים מרכזיים מה-650S שאמורים לפתור את מרבית התלונות על הדגם. בכל מקרה, אנחנו כאן ב-mako רכב צנועים ומוכנים להסתפק גם ב-12C בלי השדרוגים...

 

מקלארן 650
אנחנו מוכנים להסתפק גם ב-12C

 >> רואן אטקינסון, מיסטר בין, החליק עם מקלארן F1 בכביש רטוב