קורוס GQ3
העיצוב לא פורץ גבולות אבל בהחלט נאה ובמחוזות אירופאים
אחרי הרבה כותרות שליליות סביב ההשקעה והתנהלות במה שנראה כמו פיאסקו בהתהוות במיזם החשמלי של בטר פלייס, בחברה לישראל בראשות עידן עופר מקווים ומאמינים כי ההשקעה הגדולה השנייה שלהם בתחום המוטורי במיזם רכב משותף עם צ'רי הסינית שיקרא -קורוס (Qoros) תזכה ליותר הצלחה. בסוף השבוע נחשף ה-GQ3, הרכב הראשון של המותג החדש, לקראת ההשקה הרשמית שתיערך בתערוכת ז'נבה במרץ.

למרות שכבר שנים מדברים על הפריצה של המכוניות הסיניות לשווקי המערב ועל אף שעל הנייר זה נראה מתכון מנצח עם הוכחות בתחום האלקטרוניקה ותחומים רבים נוספים, עד כה בכל הנוגע לכלי רכב המותגים הסיניים לא הצליחו לבסס אחיזה במדינות המפותחות והלקוחות במערב מביעים חשדנות לתוצרת סין ומעדיפים לדבוק במותגים מוכרים.

הפרויקט המשותף של החברה לישראל וצ'רי, כך מבטיחים גורמים המקורבים לצוות הפיתוח, אמור לשנות את התמונה בזכות ליין דגמים שיעמדו בכל הסטנדרטים המערביים העדכניים ביותר ובה בעת יציגו תג מחיר אטרקטיבי בזכות עלויות הייצור הזולות יותר ברפובליקה העממית.

לצורך השגת היעד השאפתני הוקם, כאמור, מותג חדש והתכנון והפיתוח הופקד בידי צוות אירופאי למהדרין של אנשי מקצוע שעבדו בקונצרני הרכב המובילים בעולם. הרעיון הפעם, בניגוד למסורת המפוקפקת של יצרני הרכב הסינים, הוא לא לנסות להעתיק עיצובים של מכוניות אחרות ולצייד אותם בתכנון פשטני ומכלולים מיושנים, אלא ליצור מאפס ליין דגמים שיעמוד בכל הסטנדרטים הנהוגים במערב הן מבחינת דרישות זיהום האוויר ההולכות ומחמירות והן מבחינת שרידות ומוצקות בעת תאונה, תחום בו המכוניות הסיניות עד כה לא התבלטו בלשון המעטה.

אין מנוס מלציין שלנוכח רף ציפיות הגבוה ששלל הטיזרים שפורסמו בחודשים האחרונים לקראת השקת הדגם הראשון של קורוס עוררו, ה-GQ3 מציג עיצוב מעט מאכזב וקונבנציונלי למדי אבל מצד שני בהחלט מדובר במשפחתית קומפקטית נאה ומודרנית שלא מזכירה באופן חשוד מדי אף דגם ספציפי.

קורוס GQ3
לפחות בהדמיית המחשב, הדשבורד נראה איכותי ופולקסווגני באופיו

הסדאן המשפחתית מציגה קווים זורמים, אירופאים באופיים עם בתי גלגלים גדולים, מספר קווי מתאר בולטים לאורך הצדודית ואחוריים קצרים יחסית.

בחברה בחרו בשלב זה שלא לפרסם יותר מדי נתונים טכניים למעט רוחב המכונית שיעמוד על 1.83 מטרים אך נראה כי ל- GQ3 יש בסיס גלגלים ארוך יחסית של כ-2.65-2.7 מטרים אשר לא משאיר יותר מדי סרח עודף מלפנים ומאחור לטובת המרווח בתא הנוסעים.

הדמיית המחשב של הקוקפיט נראית בהחלט מבטיחה ומציגה דשבורד לא מצועצע שמזכיר מאוד מכוניות של קונצרן פולקסווגן. במרכז הקונסולה ניתן לראות מסך שליטה מרכזי בגודל 8' שיגיע בסטנדרט בכל הגרסאות ולטענת אנשי החברה יציג חווית הפעלה ושימוש מודרנית במיוחד שלא תזכיר במאום מערכות מולטימדיה פשוטות מסין.

לפני מספר חודשים דלפו לתקשורת הסינית פרטים בקשר לפרויקט ובין היתר נטען כי משפחתית הסדאן הישראלית-סינית תצויד במנוע 1.6 ליטרים עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו מפיתוח עצמי ותוצע בשילוב של תיבה ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים מתוצרת "גטראג" הגרמנית.

כמו כן, צפויות גם גרסאות דיזל ובעבר דובר גם על גרסה חשמלית עם סוללה מתחלפת שתתאים לתשתית של "בטר פלייס".
החשיפה הרשמית, כאמור, צפויה להתקיים בתערוכת ז'נבה במרץ. השיווק בסין יתחיל במחצית 2013 ואילו לשווקים מערביים, וככל הנראה גם לישראל, ה-GQ3 צפויה להגיע לקראת סוף 2013.

במיזם הושקעו עד כה כחצי מיליארד דולר ובשנים הקרובות ההשקה צפויה להכפיל את עצמה כשבתכנון הקמת מפעל מתקדם עם כושר ייצור של כ-150 אלף מכוניות בשנה.
על אותה פלטפורמה מתכננת קורוס להשיק גם מינוואן קומפקטי ורכב פנאי-שטח.

האם ה-GQ3 תציג גם במציאות, בהתאם להבטחות, סטנדרטים של משפחתיות פרימיום במחיר עממי ותהיה הסינית הראשונה שתתקבל באהדה במערב? – ימים יגידו.

קורוס GQ3
בסיס גלגלים נדיב אמור להעניק מרחב משופר בתא הנוסעים

>> לא גרועה אבל יקרה – MG 350 במבחן דרכים