8 שנים אחרי שהאדג', רכב הפנאי במימדים בינוניים (במונחים אמריקאים) של פורד, נחשף בדורו הראשון, הלילה חשפה החברה את הדור השני של הקרוסאובר המצליח שלה.
במבט ראשון האדג' החדש אמנם מזכיר בעיצובו את הקווים הכלליים של הגרסה מתוחת הפנים של הדור הראשון מ-2010 אך חשוב לציין שלא מדובר בעוד מתיחת פנים אלא ברכב חדש לחלוטין המתבסס על פלטפורמה חדשה.
האדג' החדש המתבסס על הפלטפורמה המודולרית שמשמשת גם את המונדיאו החדשה ובין היתר הוא מציג מימדים גדולים במעט מבעבר עם 4.77 מטרים בין פגושים המבטאים גדילה של 9 ס"מ במימד האורך ובסיס גלגלים שצמח ב-3 ס"מ לכדי 2.85 מטרים לטובת המרווח הפנימי.
לטענת פורד הפלטפורמה החדשה עושה שימוש במתכות מתקדמות המשפרות את חוזק המרכב ב-26 אחוזים וכמו כן גם מערך המתלים עבר עדכון והמתלה האחורי הוא כעת בתצורה רב חיבורית מתקדמת יותר.
האדג' החדש נראה מעט אגריסבי יותר מקודמו עם פרונט הכולל סבכה ענקית (לשמחתנו הפעם היא מגיעה בגוון מושחר ולא בניקל בוהק כמו בדור היוצא), צדודית עם שני קווי מתאר דומיננטיים המעניקים תחושת זרימה ומעדנים מעט את הנוכחות הבולבוסית ואחוריים עם זכוכית בזווית חדה מבעבר, יחידות תאורה צרות המשתלבות בחלקה התחתון של מסגרת החלון ופגוש בניחוח ספורטיבי עם דיפיוזר אינטגרלי וצמד יציאות מפלט גדולות.
תמונות תא הנוסעים חושפות דשבורד בפריסה האופיינית לרכבי פורד בשנים האחרונות, אך בחברה מבטיחים שיפור גדול באיכות החומרים, בבידוד הרעשים ובמרווח הפנימי.
מבחינת אבזור האדג' יציע מספר גרסאות אשר כולן יהיו מאובזרות מאוד עם שלל פינוקים כמו מערכת מולטימדיה מתקדמת של סוני עם קישוריות מלאה לסמארטפון וניווט, התנעה בכפתור, חימום ואוורור במושבים, גג שמש פנורמי, פתיחה של דלת תא המטען ללא ידיים על ידי העברת הרגל מתחת לפגוש ועוד.
פורד מתגאה במיוחד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות שהאדג' יהיה מצויד בהן ובין היתר ניתן לציין מערכות כגון היגוי אדפטיבי, מערכת חניה אוטומטית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת בלימה אוטומטית מלאה, מצלמת 180 מעלות קדמית, התראה על תנועה חוצה מאחור, חגורות בטיחות אחוריות עם כריות אוויר אינטגרליות המתנפחות במקרה של תאונה, תא כפפות שהופך לכרית אוויר בעת תאונה ועוד.
בשלב ראשון האדג' יוצע עם שלושה מנועים עיקריים: 2 ליטרים אקו בוסט מוגדש עם 245 כ"ס המוכר מדגמי פורד רבים, 3.5 ליטר אטמוספרי קלאסי עם 265 כ"ס המוכר מהדור היוצא ומנוע חדש לחלוטין מסדרת אקו בוסט - וי 6 בנפח 2.7 ליטרים שלטענת פורד מפיק יותר מ-300 כ"ס.
כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה ויוצעו בגרסאות הנעה קדמית או כפולה.
האדג' מוכר בשוק הישראלי כבר לא מעט שנים, אך בדורו הראשון הוא לא שווק באופן סדיר במדינות אירופה. כעת הדבר צפוי להשתנות ובדורו השני האדג' יתגלגל גם בכבישי היבשת הישנה, שם רכב הפנאי של פורד יוצע גם בגרסה לוגמת סולר בנפח 2 ליטרים בשתי רמות הספק עם 180 או 210 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים.
השיווק של הדור השני צפוי להתחיל בארצות הברית בתחילת 2015 ובהמשך אותה שנה להתרחב לאירופה וגם כמובן לישראל.