פיג'ו 208 GTI
מחווה ל205 GTI המיתולוגית - סמל GTI על קורת C
אמנם אי אפשר לקחת מהגולף של פולקסווגן את זכות הראשונים להגדרתה של ההוט-האצ' המודרנית תחת השם GTI, אבל אין ספק שלפחות בכל הנוגע לשוק הרכב הישראלי ה-GTI המשמעותית ביותר מאז ומעולם הייתה הפיג'ו 205 GTI משנות השמונים של המאה העשרים שהצליחה לשבות את ליבו של חובב ההגה הציוני ונמכרה בכמויות מרשימות למדי בעבור מכונית נישה.

היא אמנם לא הייתה מהירה במיוחד, סבלה מאיכות הרכבה לא מרשימה, אמינות בינונית מינוס והתנהגות כביש לא סלחנית אבל היא הייתה יפה ולא מצועצעת, לא יקרה מאוד ובמיוחד מהנה לנהיגה עם הגה מדויק ומתקשר שלצערנו כבר אי אפשר לפגוש כיום.

אמנם מחליפותיה, ה-206 GTI ולאחר מכן ה207-,GTI היו מהירות בהרבה, בנויות טוב, אמינות יותר ובעיקר הרבה יותר בטוחות למשתמש אבל ככל הנראה בגלל הקפיצה המשמעותית במחיר, ההשמנה של המרכב והחיבור לנהג שאבד איפשהו בדרך הן מעולם לא הצליחו לשחזר כאן וברחבי העולם את ההצלחה לה זכתה ה-GTI המיתולוגית. 

מספר חודשים לאחר שנחשפו תמונותיה של מחליפת ה-207 וכמה שבועות לפני שפיג'ו תחשוף בתערוכת ז'נבה באופן רשמי את ה-208, הסופר מיני החדשה שלה, החברה הצרפתית שחררה בסוף השבוע פרטים ראשונים אודות גרסה נוספת ל-208 שתעניין במיוחד את חובבי הגה הGTI- הספורטיבית.

 

פיג'ו 208 GTI
200 כ"ס על מכונית ששוקלת פחות מטון - נשמע מעניין

כצפוי, ה-208 GTI תהיה מצוידת במנוע ה-1.6 המוגדש של החברה שפותח ביחד עם ב.מ.וו ומשמש את המיני וחלק לא מבוטל ממכוניות פיג'ו וסיטרואן. הגרסה שנפגוש ב-GTI מצוידת בלא פחות מ-200 סוסים ומומנט מרשים של 28 קג"מ כבר ב1,700 סל"ד ותגיע עם גיר ידני עם 6 יחסי העברה. מכיוון שאחת המשימות המרכזיות שעמדו בפני מתכנני הסופר מיני החדשה, בכל גרסאותיה, הייתה דיאטה משמעותית שהביאה להורדת משקל המכונית לפחות מטון ניתן לצפות בגרסה הספורטיבית לביצועים חמים ביותר עם נתון האצה למאה קמ"ש באזור ה- 6.5 שניות.

מבחינה עיצובית, בהתאם לנהוג בפיג'ו בחרו שלא להשתולל עם יותר מדי ניפוחי מרכב וה-GTI המבוססת על גרסת 3 הדלתות של ה-208 החדשה כוללת פרונט שקיבל מסגרת ניקל לסבכה הקדמית, פגוש אחורי מעט מוגדל עם יציאת אגזוז כפולה וצדודית הכוללת חצאיות צד עדינות, הדגשה קלה של בתי הגלגל, מראות בעיצוב שונה וסמל GTI בקורה האחורית בהשראת ה-205 GTI.

 בתא הנוסעים המעצבים שילבו נגיעות באדום לטובת המראה הספורטיבי ונראה שנעשה גם שימוש נרחב בריפוד אלנקטרה בדיפונים, במושבים ואפילו בדשבורד (כפי שכבר ראינו ב-206 GTI).
בנוסף, ה-GTI הקטנה תכלול גם מושבים ספורטיביים, דוושות מחוררות, ידית הילוכים מאלומיניום וגלגל הגה רבוע בבסיסו.

בדומה לגרסאות המפוארות של ה-208 גם ב-GTI את הרדיו המסורתי תחליף מערכת מולטימדיה עם מסך גדול שיבלוט מחלקה העליון של הקונסולה המרכזית.
בשלב זה בפיג'ו מגדירים את ה-GTI החדשה כגרסת קונספט אך נראה שהשינויים בדרך לגרסת היצור יהיו מינוריים, אם בכלל.
כעת נותר רק לגלות האם מהנדסי פיג'ו יצליחו לעמוד בהבטחות המתכננים ואנשי השיווק ולהחזיר ללביאה הקטנה מצרפת את האופי הכל כך מיוחד של ה-GTI המיתולוגית.

פיג'ו 208 GTI
בפיג'ו מבטיחים לשחזר את הרוח של ה-GTI המקורית
 

>> קטנה וביצועיסטית  - אופל קורסה OPC במבחן