אין תמונה
הקינדל 2

קצת יותר משנה לאחר השקתו של הדור החדש של סדרה 5 מבית ב.מ.וו חושפת כעת החברה תמונות ופרטים רשמיים אודות המכונית שכולם חיכו לה: הדגם הסופר ספורטיבי, ה M5 החדשה.

המכונית, או יותר נכון מה שב.מ.וו מכנה "גרסת קונספט קרובה ליצור", תוצג לקהל הרחב בסין במסגרת תערוכת הרכב בשנחאי שתפתח ב-19 לאפריל.

כפי שלמדנו מסדרה 6 החדשה שהוצגה בתערוכת פריז כקונספט ובז'נבה הפכה לדגם רשמי בשינויים מינוריים בלתי נראים, כך גם ניתן לשער שה-M שתוצג באופן רשמי במגרש הביתי של ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט בספטמבר תהיה דומה מאוד למכונית הנשקפת בתמונות לפניכם.

בהתאם למסורת, בעוד שה-M3 מציגה מראה מנופח ומוחצן שאי אפשר להתעלם ממנו, ה-5M החדשה, כמו אלו שקדמו לה, לא תזעק על אופיה הספורטיבי הקיצוני למרחקים. שינויי העיצוב כוללים פגוש קדמי עם פתחי איוורור גדולים, חישוקים מוגדלים, פתחי איוורור בכנפיים הקדמיות, תפיחה קלה בכנפיים האחוריות ופגוש אחורי עם  דיפיוזר  וארבע יציאות מפלט שיסבירו למכוניות מסביב שאין להן סיכוי לעקוף אותה.

חזקה אך גם ירוקה מבעבר

כפי שנרמז בעבר, בגלל הדרישה של האיחוד האירופאי להפחית את זיהום האוויר, ב.מ.וו נוטשת את יחידת הכוח המדהימה שהייתה ב-M  היוצאת וכעת במקום מנוע הוי 10 בנפח 5 ליטרים הסופר בימר תסתפק במנוע בנפח צנוע יותר, באופן יחסי כמובן.

מדובר ביחידת ההנעה שהוצגה לא מזמן בדגמים הספורטיביים של שני דגמי הפנאי של החברה ה-X5M וה-X6M עם 8 צילינדרים בנפח כולל של 4.4 ליטר  שמפיקים לפחות 555 כ"ס ומומנט מפורר אספלט של 69 קג"מ כבר ב-1,500 סל"ד.
ב.מ.וו לא מפרסמת בינתיים את נתוני הביצועים אך יש להניח שהם יהיו טובים מאלה של ה-X5 וה-X6 המצוידות באותו מנוע ורושמות  תאוצה למאה בתוך 4.7 שניות ומהירות מרבית של 275 קמ"ש.

תיבת ההילוכים תהיה רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה וה-M5 החדשה תכלול גם מערכת "עצור וסע" לכיבוי אוטומטי של המנוע במצב עמידה.

ב.מ.וו מתפארת שלמרות העלייה בהספק והשיפור בביצועים ה-M5 החדשה תציג שיפור בצריכת הדלק ופליטת הזיהום בשיעור של כ-20 אחוזים פחות משל הדגם היוצא. 

אין תמונה
הקינדל 2

ביקור במעבדת הניסויים של M

במקביל לחשיפה הקרובה של ה-M5 בשנחאי בב.מ.וו החליטו להעניק לאוהבי ההספקים הגבוהים הצצה נדירה למרתפים של חטיבת M הפועלת באופן עצמאי ואחראית על הדגמים ספורטיביים של החברה מאז 1985. 
ההצצה כללה סיור לבלוגרים במחסני החטיבה הספורטיבית בהם שמורים כל אבות הטיפוס לדגמים אותם בנתה החברה במהלך השנים.

לבד מדגמים שהפכו לסדרתיים ומוכרים לכולם נחשפו גם לא מעט פיתוחים שבסוף הוחלט לא לייצר כמו גרסת M לסדרה 8 היפהפיה משנות התשעים שצוידה במנוע וי 12 פראי עם 580 כ"ס (ולבסוף הגיע לשימוש במכונית העל מקלארן F1), או גרסה ראשונית לX5M  מהדור הראשון שצוידה במנוע במנוע וי 12 עם לא פחות מ-700 כ"ס,

M POWER
יש דגמים שטוב שלא הגיעו ליצור

גרסת סטיישן ל-M3 משנות התשעים וגרסת קבריולט שמעולם לא הגיעה ליצור של סדרה 5 מלפני שני דורות.
המחסן כולל גם כל מיני גרסאות שהחבר'ה הכינו בשביל הכיף לשימוש פנימי בזמנם הפנוי כמו גרסת טנדר ל-M3 מהדור הראשון ועוד.

המכונית הרחוקה ביותר מדגמי ב.מ.וו המוכרים שנחשפה היא רודסטר אדומה וכעורה למדי המצוידת במנוע הדור הראשון של ה-M3 ונראית כמו שלב ביניים לא מוצלח במיוחד באבולוציה מהרודסטר היוקרתית Z1 של שנות השמונים בדרך לZ3  העממית יותר של שנות התשעים.

 

>> תכירו את המכוניות הכי חזקות בארץ

>> האופניים של ב.מ.וו

>> מבחן השוואתי: ב.מ.וו סדרה 5 החדשה מול מרצדס E מול אודי A6