לפני כשנה, במלאות 60 לאחד מהאייקונים המוטוריים החשובים של אמריקה, שברולט חשפה את הדור השביעי של הקורבט.
אך על אף שמכונית הספורט של ג'נרל מוטורס מזוהה אולי יותר מכל עם החלום האמריקאי, בהמשך למגמה שהחלה קודמתה, הקורבט החדשה עשתה צעדים גדולים כדי להתחרות במיטב תוצרת אירופה (ופורשה 911 במיוחד) וכעת מתווספת למערכה והיצע הגרסאות גם גרסת ZO6 עצבנית.
ה-ZO6 החדשה נוטשת את מנוע ה-7.0 ליטר האטמוספרי המיושן, שהניע את הדור הקודם, לטובת מנוע LT4 בנפח 6.2 ליטר חדש לחלוטין עם קומפוננטים אקזוטיים כמו שסתומים מטיטניום ובוכנות מאלומיניום שבסיוע מגדש על ייחודי (המסוגל להסתובב במהירות של עד 20,000 פעמים בדקה) מעמיד את ההספק על 625 כ"ס ו-87.7 קג"מ. למרות כמות הכוח (175 כ"ס יותר מבקורבט הרגילה), שברולט טוענת שבסיוע מערכת המנתקת את הזרמת הדלק ל-4 בוכנות בעת שיוט נינוח נתוני צריכת הדלק יהיו סבירים - יחסית.
כדי לתמוך בתוספת הכוח ה-ZO6 מצוידת במתלים קשיחים יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים, צמיגים בגודל 285/30R19- מלפנים ו-335/25R20- מאחור התורמים להרחבת מפסק גלגלים בשני הצירים ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. חבילת "ביצועים" אופציונאלית תוסיף גם בלמים קראמיים של ברמו (שבנוסף לעמידות משופרת בפני חום שוקלים 10.5 ק"ג פחות), צמיגי מישלין "ספורט קאפ" ועזרים אווירודינמיים המשפרים את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות.
שברולט הצהירה שה-ZO6 החדשה תהיה מהירה יותר מגרסתה-ZR-1, החזקה ביותר בדור הקודם של הקורבט, במסלול המרוצים. בהתחשב בכך שה-ZR-1 הקיפה את הנורבורגרינג בזמן של 7 דקות ו-19 שניות, מסקרן יהיה לראות האם אכן הצהרות אנשי שברולט יתממשו והיא תצליח להביס את ה-911 בגרסת GT2-RS הקיצונית שהקיפה את הרינג ב-7 דקות ו18 שניות. ומה שבאמת מסקרן יהיה לראות מה בשברולוט מכנים לנו לגרסת ה-ZR-1 החדשה.
>> הצעירה שהתבאסה לקבל קורבט במתנה