לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
צילום: אוטו

בישראל דגם ה-GS של לקסוס כמעט ואינו מוכר אך בארצות הברית מדובר באחת ממכוניות הפרימיום הנמכרות ביותר שם.

בגלל החשיבות המרכזית של השוק האמריקאי החליטה לקסוס לא להמתין לתערוכת פרנקפורט החשובה בעוד שלושה שבועות ולחשוף את הדגם על אדמה אמריקאית בתערוכת פבל ביץ' בקליפורניה. הדור החדש והרביעי של מכוניות היוקרה בגודל בינוני המתחרה מול מכוניות כמו מרצדס E קלאס, אודי A6, קדילאק CTS וב.מ.וו סדרה 5 ינסה לזכות מחדש בנתח השוק המרשים שהיה לו בעבר בסגמנט היוקרה.

ההדרדרות בנתוני המכירות נבעה מהיותו של הדגם, שהוצג בשנת 2005, מיושן ביחס למתחרותיו שהתחדשו במהלך השנים וגם כתוצאה מתאונה שהתרחשה לפני שנתיים, כמה מאות קילומטרים דרומית לפבל ביץ' באזור סאן דייגו, שהביאה למותם של ארבעה נוסעים בלקסוס GS חדשה ולמעשה פתחה את פרשת הדוושה הנתקעת שהובילה למשבר בטיחות כלל עולמי בתוצרי קונצרן טויוטה כשבשיאו מיליוני מכוניות הוזמנו לתיקון דחוף מה שהביא, כמובן, לפגיעה קשה בתדמית הקונצרן.

אך דווקא הסיבות שהפכו את ה-GS ובכלל את דגמי לקסוס ומותגי היוקרה הנוספים ממוצא יפני להצלחה כה גדולה בארצות הברית הייתה היותם קלים לתחזוקה, אמינים, בלתי מתקלקלים ושורדים בניגוד למכוניות יוקרה אירופאיות שגילו פחות שרידות במרוצת השנים.

ה-GS החדשה מבוססת על דגם תצוגה שנחשף בתערוכת ניו יורק ומגיעה בקווי עיצוב עם יותר נוכחות מבעבר שמתבטאים בסבכה ופגוש בעלי מראה אגרסיבי, מכסה מנוע בולט, כנפיים תפוחות ואחוריים יותר זוויתיים עם יחידות פנסים מוארכות ופגוש עם דיפיוזר המתגבשים לכדי מראה כללי שעדיין יכול להזכיר כמה מכוניות נוספות מבית קונצרן טויוטה אבל ללא ספק הרבה יותר מרשים ופחות אנמי מבעבר. מידותיה החיצוניות כמעט ולא השתנו אך בלקסוס מבטיחים כי תכנון יעיל יותר מביא לשיפור משמעותי במרווח בתא הנוסעים ואף בתא המטען.

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
עיצוב עם יותר נוכחות מבעבר|צילום: אוטו

ה-GS החדשה, כמו קודמותיה, היא בבסיסה מכונית הנעה אחורית אם כי צפויות בהמשך גם גרסאות כפולות הנעה.
ה-GS350 שנחשפה בסוף השבוע הוא הדגם המשמעותי ביותר בעבור השוק האמריקאי. היא מצוידת במנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 306 כ"ס ו-38.2 קג"מ. בשוק האמריקאי היא תוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית שתסתפק בשישה יחסי העברה ובעזרתה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות ותגיע למהירות סופית של 228 קמ"ש.

בהמשך יוצגו גם גרסאות נוספות -GS-250 בעבור השוק האירופאי עם מנוע וי 6 בנפח 2.5 ליטרים ו-GS-450היברידית שתשווק בכל העולם למי שירצה להתהדר בתדמית ירוקה.

מתלה אחורי בתכנון חדש, שימוש באלומיניום, הקשחת השלדה, מפשק סרנים רחב מבעבר, בולמי זעזועים מיוחדים ומערכת בלימה משודרגת תואמים את ההבטחה של לקסוס על כך שה-GS החדשה לא רק מצוידת במראה אגרסיבי ודינמי מבעבר אלא גם ביכולות של ממש.

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
איכות חומרים ברמה אירופאית, מערכת שליטה מרכזית עם מסך מגע בגודל 12 אינץ|צילום: אוטו

גם חלל תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי וכולל כעת עיצוב ושימוש בחומרים המזכירים יותר מכוניות יוקרה אירופאיות מאשר טויוטה עם ריפודי עור. במגזר האבזור והגאדג'טים לקסוס תמיד הייתה חזקה ולבד ממערכת שמע של מארק לווינסון עם 17 רמקולים גם הפעם הרשימה בהחלט ארוכה עד אינסופית אך בלקסוס מדגישים שלמרות שלל האפשריות עיקר תשומת לב ניתנה לבניית ממשק הפעלה בנגיעה אחת שלא מחייב נדידה בין שלל תפריטים הגורמים להסחת דעת מסוכנת מהכביש ולצערנו מאוד אופייניים במכוניות יוקרה עם מערכת מרכזית השולטת על חלק ניכר ממערכות הרכב.

מפרט הבטיחות כולל 10 כריות אוויר ואופציה למערכת התרעה מפני התנגשות המזהירה את הנהג מפני סכנת התנגשות קרבה ובמידה והנהג לא מגיב מסוגלת גם לבלום באופן עצמאי בעוצמה מלאה.

שיווקה של ה-GS החדשה צפוי להתחיל בתחילת 2012 בשוק האמריקאי ובהמשך השנה הבאה בשאר העולם וכן בישראל.

לקסוס GS 2012 (צילום: אוטו)
בלקסוס מבטיחים אופי דינאמי |צילום: אוטו

>> פריס הילטון  הצטיידה בלקסוס חדשה