918 ספיידר (צילום: אוטו)
גרסת הייצור של מכונית העל של פורשה, ה-918 ספיידר|צילום: אוטו

הקרב המרתק ביותר בעולם הרכב השנה יהיה בין מכוניות העל החדשות, הלה-פרארי והמקלארן P1.
להבדיל מהדגמים "העממיים" של יצרני רכבי הספורט, מדובר בשתי מכוניות על אקזוטיות, היורשות המודרניות לאגדות מוטוריות כמו פרארי אנזו ומקלארן F1 שמושקות אחת לעשור, מביאות את הטכנולוגיה העדכנית ביותר מעולם המירוצים לכביש הציבורי והופכות ברבות השנים לפריט אספנים נחשק.

גם פורשה לא מתכוונת להישאר בחוץ וה-918, היורשת של הקאררה GT מאמצע העשור הקודם, נחשפת בגרסת הייצור הסופית בתערוכת פרנקפורט. בדומה למתחרותיה, יחידת הכוח היברידית ומשלבת בין מנוע V8 בנפח 4.6 ליטר המפיק 600 כ"ס ושלושה מנועים חשמליים המפיקים 282 כ"ס ומקבלים את כוחם ממצברי ליתיום עם קירור מים ויכולת טעינה משקע חשמל ביתי (25 דקות עם מערכת ההטענה המהירה האופציונלית).
יחדיו מפיקים כל המנועים 875 כ"ס ומאפשרים האצה למהירות תלת ספרתית תוך 2.8 שניות, בדרך למהירות מירבית של 344 קמ"ש.

בד בבד עם הביצועים מסמרי השיער הללו, שימוש בכוח החשמל בלבד יאפשר נסיעה עד מהירות של 150 קמ"ש למרחק של 32 קילומטרים, כך שנתוני צריכת הדלק הרשמיים הזויים לא פחות, 33 ק"מ לליטר.
פרט ליחידת הכוח המרשימה, נעשה מאמץ גדול לחסוך במשקל בסיוע שלדה העשויה כולה מקרבון, אך למרות זאת המערכת החשמלית מציבה את מחט המאזניים על 1,700 ק"ג.

רוב הנתונים על ה-918 כבר נחשפו בעבר, אך פורשה ניצלה את הצגת המכונית הסדרתית כדי לחשוף נתון נוסף שהפך לאחרונה לאמת מידה לטיבה של מכונית ספורטיבית – זמן הקפה סביב מסלול המרוצים המפורסם והמסוכן בעולם, הנורבורגרינג הגרמני.
נהג המבחן של פורשה, מארק לייב, קבע זמן של שש דקות ו-57 שניות במהירות ממוצעת של 179.5 קמ"ש במסלול בן 22.8 הקילומטרים ו-73 הפניות. ההישג ההופך את ה-918 למכונית בעלת רישוי לכביש המהירה ביותר ב"גיהנום הירוק" (לרדיקל SR8 שקבעה 6.48 שניות אין רישוי כביש בכל העולם).

אנחנו מצפים בכיליון עיניים לראות את ה-918 מתמודדת מול הלה-פרארי והמקלארן P1, ואין ספק שהיא תעשה זאת מבלי להרכין ראש.



>> למבורגיני מציגה: הכי מטורפת עם סמל שור הזועם

918 ספיידר (צילום: אוטו)
האצה למהירות תלת ספרתית תוך 2.8 שניות|צילום: אוטו