GT
הרבה תעוזה דרושה מיצרן רכב, שעד לפני כמה שנים היו באולם התצוגה שלו בעיקר דגמים אפורים, חסרי עיצוב או איכות כלשהי, לשים את הכוונת על יצרניות רכבי הפרימיום עם המסורת והניסיון רב השנים שלהם. 

אבל כמו שלקסוס בסוף שנות השמונים עשתה זאת עם ה-LS גם קיה, לא מעט בזכות הגב של יונדאי, מרשה לעצמה לכוון גבוה. רכב התצוגה  שלה - קרוס GT שהוצג בתערוכת שיקאגו מתאפיין  בעיצוב מרהיב שנעשה במחלקת העיצוב האמריקאית של היצרן.

ונראה שניסיון לתארו במילים יעשה לו עוול, נציין שללא ספק הוא יבלוט גם ליד המוחצנים שברכבי הפנאי-שטח היוקרתיים.
בסיס הגלגלים, 301 ס"מ ארוך אפילו מ-Q7 המגודל, האורך והרוחב (490 ו-201 ס"מ) גדולים יותר מרכבי הפנאי של אודי וב.מ.וו ורק הגובה (166 ס"מ) נמוך בהשוואה, אך זה מקנה לו את החזות הדינמית והספורטיבית הייחודית. 

GT
תרגיל בעיצוב או דגם שיגיע לייצור?

אגב, למרות המידות הנדיבות רכב הקונספט מצויד בארבעה מושבים בלבד.
הקרוס GT יצויד כצו האופנה ביחידת הנעה היברידית המשדכת בין מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר למנוע חשמלי השולחים יחדיו 400 סוסים ומומנט חוצב סלעים של 69.1 קג"מ, דרך תיבה אוטומטית עם שמונה יחסים, את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
מצבר המנוע החשמלי יאפשר טווח נסיעה של 32 ק"מ ללא שימוש במנוע הבנזין.
יש לציין שלקיה כבר היה ניסיון לא מוצלח לייצר רכב שטח מפואר עבור השוק האמריקאי - המוהאבי ששיווקו הופסק בסוף 2010, פחות משנתיים לאחר תחילת המכירות.

אך למרות חסרונו של שם מותג נחשק בחזית, לפחות על פי התרשמות ראשונית מהעיצוב המרהיב, נראה כי אם הקרוס GT יגיע לייצור יהיו לא מעט לקוחות שישמחו לשים עליו את היד.

GT

>> המעצב של קיה פיטר שרייר הפך לנשיא החברה