גולף
כמדי שנה מזה כשלושה עשורים מתקיים בסמוך לאגם וורטסי שאוסטריה מפגש מיוחד המקבץ את כל מועדוני מותג GTI מרחבי אירופה.

פולקסווגן החלה בשנים האחרונות לנצל את הבמה בכדי להציג שלל גרסאות קונספט של רכבי הקונצרן השונים. וכך גם במפגש השנה, שנערך בסוף השבוע האחרון, חשפה החברה גרסאות תצוגה לכמה דגמים, המכונית המעניינת ביותר הייתה גרסת תצוגה קיצונית של הגולף GTI החדשה שצוידה ביחידת כוח חזקה פי שניים מזו, החזקה שלעצמה, המצויה בגרסה הסדרתית, וכך, במקום מנוע ארבעת הצילינדרים בנפח 2 ליטרים, הותקן בסופר GTI מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר המספק לא פחות מ-503 כ"ס. המנוע המטורף הזה (עם הספק של 167 כ"ס לכל ליטר של נפח) חובר לתיבת הילוכים DSG כפולת מצמד המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעה כפולה קבועה. התאוצה למאה קמ"ש נמשכת 3.9 שניות בדרך ל-299 קמ"ש מרביים.

גולף
קיט גוף מלא וקצת מוגזם

העיצוב החיצוני מבוסס על גרסת שלוש הדלות של ה-GTI החדשה, אך הוא נראה קרבי ואגרסיבי הרבה יותר, יחידות התאורה מחודדות, השמשה הקדמית משתפלת בזווית חדה יותר לגג הנמוך, הפגושים מלפנים ומאחור מנופחים ובעלי פתחי אוורור גדולים, בצדודית חישוקים גדולים בקוטר 20" וכונסי אוויר גדולים מאחורי בית הגלגל הקדמי ובקצה השמשה האחורית. תא הנוסעים מינימליסטי ומתמקד בנהג עם קונסולה מרכזית בלי יותר מדי כפתורים ונטולת מערכת שמע, בחלקה העליון של הקונסולה הותקן מסך המציג נתונים שונים של מערכות הרכב. ההגה קטום בחלקו התחתון וכולל פס אדום בחלקו העליון וגם כפתור הנעה ובורר מצבי נהיגה הממוקמים עליו (א-לה פרארי), מושבי ספורט תומכים וידיות פתיחת הדלתות הם בצורת חבק אדום מבד כמו במכוניות מרוץ.

הגרסה הקיצונית הזו מזכירה את הגולף שהוצגה במפגש של 2007 עם מנוע W12 מרכזי, תרומת בנטלי קונטיננטל GT, שבסיוע צמד מגדשים הפיק 650 כ"ס והאיץ למאה בתוך 3.7 שניות. כמובן שהגרסה ההיא מעולם לא הגיעה לאולמות התצוגה ונותר רק לקוות שלהבדיל ממנה הסופר GTI הנוכחית תמצא את עצמה בדרך לפס הייצור - לפחות במהדורה מוגבלת.

גולף
כאן גרים בכיף 503 סוסים


אמנם ביצועים חמים והתנהגות כביש מושחזת הם ממש לא המהות שלו, אבל בפולקסווגן החליטו שגם לאמרוק, הטנדר של החברה, מגיע גרסת ביצועים.

האמרוק הספורטיבי מתבסס על מרכב חד קבינה ומזכיר קצת טנדרים אמריקאים מהמאה העשרים כמו שברולט אל קמינו או פורד רנצ'רו שהיו מצוידים ביחידות כוח עתירות נפח מפלצתיות. אך להבדיל מה- Fuel Slat האמריקאים, האמרוק לוגם סולר ומצויד במנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל המפיק 272 כ"ס ומחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. המרכב עבר הנמכה, וקיבל "בודי קיט" הכולל פגושים שונים וכנפיים רחבות לבתי הגלגל המאכלסים חישוקים גדולים בקוטר 22". תא הנוסעים גם עבר השבחה ספורטיבית בהשראת ה-GTI ומקבל מושבים תומכים, הגה שלוש צלעות קטום וגימורי קרבון לדשבורד ואדום בוהק בחלקים שונים.

גולף
טנדר עם ביצועים של מכונית ספורט

לבד משני הדגמים הללו בקונצרן החליטו להציג באירוע גם גרסה ספורטיבית לסקודה ראפיד שמטפלת בנקודת החולשה העיקרית של הדגם - העיצוב המשעמם של המשפחתית העממית שנחתה לאחרונה בארץ.
הראפיד הספורטיבית זוכה לחבילת "ערס שיק" הכוללת: פגושים אגרסיביים עם מסיטי אוויר מלפנים ומאחור, צמד מפלטים, ספויילר בקצה תא המטען, חישוקי גלגל גדולים בקוטר 19" וצביעה בשני גוונים – אפור ואדום. חבל רק שהמראה הסופר ספורטיבי לא מקבל ביטוי בתוכן שכן על פי מה שידוע בתא המנוע של הראפיד שהוצגה שכנה לה יחידת הכוח הסטנדרטית-  1.4 TSI עם 122 כ"ס.

יחידה שאמנם מספקת ביצועים מצוינים ביחס לכל מכונית משפחתית קטנה וצנועה, אבל לא באמת תואמת מכונית עם לוק בולט שכזה.

גולף
סקודה ראפיד במראה ספורטיבי

>> הגולף GTI שמאיצה יותר מהר מבוגאטי ויירון

גולף