פולקסווגן גולף R
300 כ"ס ופחות מ-5 שניות למאה
לפני שלושים ושבע שנים יצרו בפולקסווגן אגדה:  לקחו את הגולף הקומפקטית קלת המשקל של החברה ושידכו לה מנוע 1.6 עם הזרקת דלק מכאנית והספק של 110 כ"ס שהיה נחשב למכובד באותה תקופה והמציאו את ה-GTI שהגדירה מחדש את עולם רכבי הספורט הזולים.

גם בדורות הבאים של הגולף, ה-GTI נחשבה מכונית נחשקת ומבוקשת אבל מתישהו בתחילת שנות ה-90 עם עליית הפופולריות של חבורת הפסיכו טורבו היפנית בדמותן של הEVO-  והSTI-  מבית מיצובישי וסובארו, ה-GTI נותרה מאחור כשלא הצליחה להתקרב אפילו ליכולות הכביש של אחותה הצנועה של אסתי ה-WRX שהייתה זולה משמעותית מה-GTI.

לאור הצניחה בביקושים והפגיעה בתדמית של ה-GTI, בוולפסבורג החליטו עם השקת הדור הרביעי להוסיף להיצע גרסה חזקה במיוחד שכמו גרסאות הכביש של מכוניות הראלי מיפן תהיה מצוידת בהנעה כפולה מתוחכמת והרבה סוסים מתחת למכסה.

הגרסה שנקראה R32 וכללה מנוע וי 6 בנפח 3.2 ליטרים עם 250 כ"ס אמנם לא זכתה לפופולריות ולהילה של כפולות ההנעה היפניות אבל החזירה את הכבוד לפולקסווגן ול-GTI.

מסיבות של תקינות פוליטית, נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים בדור ה-6 המנוע האימתני הוחלף במנוע 4 צילינדרים צנוע יותר בנפח 2 ליטרים שבהתבסס על מנוע ה-GTI אך בעזרת שדרוגים שונים הוא הציג ההספק של לא פחות מ-270 כ"ס.
כעת חושפת פולקסווגן את גרסת ה-R לדור השביעי שמתיימרת להיות הגולף החזקה והמהירה ביותר בהיסטוריה ביצור סדרתי.

השינוי המשמעותי ביותר מצוי ביחידת הכוח, שאמנם מכילה 2 ליטר כמו ב-R הקודמת, אך שיפורים נוספים מאפשרים לה להציג כעת נתון הספק מרשים במיוחד של  300 כ"ס - 30 סוסים יותר מבדור הקודם.

הכוח עובר דרך תיבת הילוכים ידנית או DSG כפולת מצמד עם שישה יחסים לכל ארבעת הגלגלים בעזרת מערכת אלדקס מהדור החמישי המאפשרת העברה של עד 100 אחוז מכוח המנוע לכל אחד מהצירים.

פולקסווגן גולף R
המחיר צפוי להיות בסביבות ה-300 אלף שקלים

 
דף הנתונים מספר על תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות - 0.6 שניות מהר יותר מהדגם הקודם ועל מהירות מרבית שנותרה כבעבר מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. במקביל לשיפור בביצועים גם צריכת הדלק השתפרה ולטענת פולקסווגן ה-R מציגה ירידה של כ-18 אחוזים בצימאון שלה לנוזל הצהבהב עם נתון רשמי של 14.5 ק"מ לליטר.

ל-R החדשה מתלים מונמכים ב-5 מ"מ בהשוואה ל- GTI (ו-20 מ"מ פחות מגולף רגילה), בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי שלושה מצבים, מערכת XDS המדמה באמצעות בקרת המשיכה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה בשני הצירים, הגה פרוגרסיבי המשנה את חדות ההיגוי ומציע 2.1 סיבובים מנעילה לנעילה, בלמי דיסק מוגדלים (340 מ"מ מלפנים, 310 מ"מ מאחור) ובורר מצבי הנהיגה המציע חמש כיולים שונים המשפעים על תגובת המצערת, תיבת ההילוכים ורגישות בקרת היציבות שניתנת כאן לניתוק מלא (הגולף היחידה בה יש אפשרות כזו).

בפולקסווגן מבטיחים שה-R החדשה תהיה דינמית יותר מכל גרסאות ה-R עד היום אך גם נוחה יותר ונעימה לשימוש יומיומי.

מבחינה חיצונית ה-R מקבלת פגוש קדמי ואחורי אגרסיביים יותר, חישוקי 18" כסטנדרט ו-19" אופציונאליים ומסיט אוויר עם צמד מפלטים כפולים מאחור.
הגולף R תוצג לציבור הרחב בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא, לארץ היא תגיע ב-2014  בהזמנה מיוחדת ומכיוון שבאירופה אין שינוי במחיר לעומת הדור הקודם ניתן להעריך שגם בארץ תג המחיר יישאר כבעבר באזור ה-300 אלף שקלים.

 >> ה-GTI שאוכל בוגאטי ויירון לארוחת בוקר