לא באמת היה חסרים לה ביצועים או כוח, אבל במחלקת הספורט של רנו החליטו שהגיע הזמן לשדרג את המתכון של המגאן RS. מה שבטוח הוא שכאשר החבר'ה שברקורד שלהם מכוניות כמו רנו 8 גורדיני, רנו 5 טורבו II, מגאן RS הקודמת וכמובן זו הנוכחית מתעקשים לשפר משהו אנחנו בוודאי לא נהיה אלה שנתנגד לכך.
אז מה בעצם יש לשפר באחת מהמכוניות שזכו, בניגוד למגאן המשפחתית שזכתה לביקורות צוננות יחסית, להכי הרבה תשבוחות כמעט מכל עבר?
אתם מנחשים נכון, בראש ובראשונה מדובר בתוספת כוח. אם עד כה ה-RS נאלצה "להסתפק" ב-250 כ"ס, כעת בעקבות שינוי תוכנת המנוע ולחץ הגדישה של הטורבו מנוע ה-2 ליטרים הנמרץ של רנו מפיק לא פחות מ-265 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ שיזניקו את הצרפתיה הפרועה למהירות תלת ספרתית בתוך בדיוק 6 שניות (לעומת 6.1 שניות עד כה) ויוסיפו למהירות המרבית עוד 4 קמ"ש לנתון של 254 קמ"ש.
למעשה מדובר במנוע שהוצע בעבר בגרסת ה-TROPHY שיוצרה במהדורה מוגבלת של כמה מאות יחידות והייתה זו שקבעה את שיא המסלול החדש למכוניות הנעה קדמית ביצור סדרתי במסלול נורבורגרינג המפורסם.
אמנם במצב נסיעה רגיל המנוע ימשיך להפיק 250 כ"ס אך לחיצה על כפתור הספורט תעלה את הספק כאמור ל-265 כ"ס ותעביר את מערכת בקרת האחיזה למצב דינמי שיאפשר יותר חופש פעולה לנהג. בנוסף צליל המפלט יהפוך לבשרני יותר.
גרסת ה-CUP תכלול גם בולמים מוקשחים, מוטות מייצבים גדולים יותר, חישוקי 18' בשחור מט, בלמי בראמבו מוגדלים עם דיסקים מחוררים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
באירופה רנו גם תציע כאופציה מצלמת חניה אחורית מובנית ומערכת להתראה בעת סטייה מנתיב.
בנוסף תוצע חבילת גימור אדומה שתכלול נגיעות באדום בכונס האוויר הקדמי, חצאיות הצד, הקליפרים של מערכת הבלמים והדיפיוזר האחורי.
המגאן RS, המגיעה לישראל בהזמנה מיוחדת, תחליף את זו המוכרת ולמעשה תחזיק, יחד עם סיאט לאון קופרה R שמשווקת כאן מזה זמן, את התואר מכונית ההנעה הקדמית החזקה בישראל.