אחרי תהליך חשיפה מייגע משהו שנמשך חודשים ארוכים ושנתיים אחרי שסדרה 3 החדשה עלתה על הכבישים, סוף סוף גרסת הביצועים האייקונית לבימר המפורסמת מכולם נחשפת.
בניגוד להערכות הראשוניות לפיהן ה-M3 תבוטל ותוחלף על ידי ה-M4, בהתאם למדיניות שמות הדגמים החדשה של ב.מ.וו לפיה לגרסאות הסדאן והסטיישן יוצמדו ספרות אי זוגיות ולגרסאות הקופה והקבריולה מספרים זוגיים, לבסוף החליטו בחברה הבאוורית, אולי בגלל חשש לבטל את הדגם האייקוני, להציע את מכונית הביצועים גם במרכב סדאן עם 4 דלתות תחת השם M3 ובמרכב 2 דלתות תחת השם M4.
עם זאת, זו אינה הפעם הראשונה שמוצעת גרסת ביצועים מרובעת דלתות לדגם ועל אף שה-M3 מוכרת לרוב האנשים כמכונית עם מרכב 2 דלתות, מסתבר כי בדור השני שלה (E36) והרביעי (E90) היא הוצעה בשווקים מסוימים גם במרכב 4 דלתות.
ההבדל המשמעותי ביותר אל מול הדור הקודם הוא נטישת מנוע ה-V8 השמן בנפח 4 ליטרים שהניע את ה-M3 היוצאת וחזרה למקורות ולמנועי 6 צילינדרים שהניעו את הדורות השני והשלישי.
עם זאת, בניגוד לעבר, הפעם ה-M האייקונית תהיה מצוידת במנוע עם הנשמה מלאכותית בדמות צמד מגדשי טורבו שיחלצו מנפח 3 ליטרים הספק של 431 ומומנט של 56 קג"מ – 17 כ"ס ו- 15 קג"מ יותר מאשר בדור הקודם.
ה-M-3 וה-M4 החדשות יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה אשר יעבירו, דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, את הכוח לגלגלים האחוריים כמובן. ב-ב.מ.וו השקיעו מאמץ גם בדיאטה של הבימר השרירנית ששוקלת כעת 1,497 ק"ג בגרסת ה-2 דלתות ו-1,520 ק"ג בגרסת ה-4 דלתות –כ-80 ק"ג פחות מבעבר.
הביצועים, כצפוי, מעולים ואת המאוץ הקלאסי ה-M מסיימת בתוך 4.3 שניות בגרסה הידנית ו-4.1 שניות בגרסה האוטומטית. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ועומדת על 250 קמ"ש ובגרסת "M דרייבר" האופציונלית על 280 קמ"ש.
מבחינת עיצוב ה-M3 וה-M4 מצוידות בפגושים אגרסיביים מאוד מלפנים ומאחור, בכנפיים תפוחות, בגג עשוי מסיבי פחמן, במראות צד בעיצוב ייחודי, במכסה מנוע תפוח, ב-4 יציאות מפלט, בחצאיות צד ובכונסי אוויר בכנפיים הקדמיות, ונראה כי בב.מ.וו בחרו הפעם ללכת על מראה מוחצן יותר מבעבר ככל הנראה מאחר שה-3 הרגילה הפכה לאלגנטית וסאלונית ופחות בעלת חזות ספורטיבית ברורה.
תא הנוסעים מכיל מושבי ספורט מזמינים, עיטורי קרבון והגה 3 צלעות בעיצוב ספורטיבי. ברשימת החידושים ניתן לציין גם מערכת בקרת שיגור בגרסה המצוידת בתיבת ההילוכים האוטומטית הכוללת פונקצית "Smokey Burnout" המאפשרת לכוון את מידת סבסוב הגלגלים המעושן בזינוק, גז ביניים מדויק בעת העברת הילוכים בתיבה הידנית ואפליקציה המודדת זמני הקפות ומאפשרת להוריד לסמארטפון את כל הנתונים שנאספו ולנתח בעזרתם את סגנון הנהיגה שלכם.
ה-M3 וה-M4 יוצגו רשמית לקהל בתערוכת דטרויט בינואר הקרוב ולארץ הן צפויות להגיע לקראת הקיץ הבא.
>> כך יראו מתחת למעטפת 23 דגמי ב.מ.וו ומיני חדשים