אחרי 5 שנים והצלחה יחסית, במיוחד בשוק האמריקאי, שחקנית הנשמה של קיה, הסול, מתחדשת ונחשפת בדורה השני בתערוכות ניו יורק שתפתח בסוף השבוע.
בניגוד לקפיצת המדרגה העיצובית אותה התרגלנו לפגוש בעידן של פיטר שרייר במעבר בין דורות בדגמי קיה, הסול החדשה שומרת על מרבית מאפייני העיצוב של הדור הנוכחי ויש להניח שבמבט חטוף תתקשו להבחין שמדובר במכונית חדשה.
אך בקיה מדגשים שלא מדובר בעוד מתיחת פנים, כמו זו שעברה הסול בשנת 2011, אלא בדגם חדש לגמרי היושב על פלטפורמה חדשה לחלוטין.
הפלטפורמה החדשה מציגה מימדים מעט גדולים יותר ובסיס גלגלים של 2.57 מטרים (2 סנטימטרים יותר מבעבר) ביחד עם מימד רוחב משופר של 1.8 מטרים (1.5 סנטימטרים יותר מבעבר) מענקים שיפור בתנאי המחייה של הנוסעים ממרווח הרגלים ועד למרווח הכתפיים והראש.
כמו כן בקיה מציינים שהשלדה של הסול החדשה קשיחה ב-29 אחוזים מזו של הדגם היוצא ובעקבות כך ולאחר שינוי משמעותי בכיול המתלים הסול מציגה קפיצת מדרגה ביכולות הדינאמיות שלה בכבישים מפותלים. בקיה אף טוענים שלצד שיפור האחיזה ושיפור התחושה והתקשור של ההגה שודרגה גם נוחות ואיכות הנסיעה של המכונית.
תא הנוסעים זכה לעיצוב מחדש ומציג שדרוג באיכות חומרי הדיפון שהפכו לרכים יותר, עם זאת יש לציין כי עיצובו כעת מעט פחות נועז ושובב ולמעט מסגרות מאירות לרמקולים בדלתות הקדמיות כעת הוא מציג מראה מעט אפרורי יותר תוך שימוש בהרבה מוטבים מעוגלים בצורתם. בקיה טוענים שגם בידוד רעשי הכביש והרוח שופר משמעותית על אף המבנה הרבוע.
העיצוב כאמור דומה לזה של הדור היוצא אך משלב אלמנטים עיצובים מדגם הקונספט טרקסטר שהוצג לפני כשנה בתערוכת שיקאגו. הפרונט כולל כונס אוויר דומיננטי יותר המעניק ביחד עם פנסים מעט צרים יותר ומשוכים לאחור מראה מעט דינמי יותר. האחוריים מציגים את השינוי הבולט ביותר וכוללים יחידות תאורה אנכיות ענקיות, פגוש גדול יותר ודלת מטען רחבה מבעבר הכוללת חלון גדול באופן משמעותי.
מבחינת יחידות ההנעה בשלב זה בקיה שומרים על ההיצע הקים הכולל מנועי בנזין עם הזרקת דלק ישירה וללא מגדש טורבו בנפח 1.6 ו-2 ליטרים שישודכו לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 יחסי העברה.
לישראל הסול החדשה צפויה להגיע לקראת סוף השנה וניתן להעריך שההיצע יכלול גרסת בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 140 כ"ס וגרסת דיזל עם 128 כ"ס שתיועד בעיקר לשוק המוניות.