פיאט
השיווק יתחיל בשוק הסיני ויתרחב בהמשך לשווקים חובבי סדאן נוספים
קוראים לה ויאג'ו. היא משלבת ניחוחות מ-3 יבשות, מסורות של 3 אומות מפוארות, תיחשף בהמשך השבוע וצפויה להיות משמעותית במיוחד דווקא בעבור העם היושב בציון.

בפיאט מקווים שהפעם זה הצליח להם ואחרי מכוניות כושלות כמו הרגאטה והטמפרה, אפרוריות כמו המריאה וכאלו שנמכרו רק במדינות מתפתחות כמו לינאה סוף סוף יש להם סדאן משפחתית ראויה לכוווו-לם.

כזכור, בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב, פיאט קנתה אחוזים נכבדים מקונצרן קרייזלר ולמעשה שולטת היום בקונצרן הרכבה שלישי בגודלו בארה"ב.מדובר במכונית המבוססת על הדארט החדשה של דודג' שעברה התאמות כדי להיראות שייכת לקו העיצובי של פיאט ואמורה לתת לחברה האיטלקית נוכחות בשוק הרכב הסיני חובב הסדאנים בו יש לפיאט שותפות עסקית עם קונצרן GAC המקומי.

לא צריכים להיות בעלי עין חדה במיוחד כדי לזהות שהויאג'ו חולקת צדודית זהה לזו של הדארט האמריקאית, אך האחוריים ובמיוחד הפרונט מציגים עיצוב שונה עם יחידות פנסים, פגוש וסבכה המעניקים למכונית מראה יחודי מספיק.

אם כל המיקס הזה לא מספיק סבוך נזכיר גם שהדארט האמריקאית למעשה תוכננה על בסיס הפלטפורמה של האלפא רומיאו ג'ולייטה, אך בניגוד לדארט המצוידת בעיקר במנועים מתוצרת קרייזלר בנפחים 2 ו-2.4 ליטרים ועם תיבות הילוכים אוטומטיות התואמים לטעם האמריקאי, הויאג'ו האיטלקית לשוק הסיני תסתפק במנועים צנועים וחסכוניים יותר בנפח 1.4 ליטרים ובהספקים של 120 ו-150 כ"ס שיהיו משודכים לתיבות הילוכים ידניות או רובוטיות כפולות מצמדים.

כאמור, בשלב ראשון פיאט מייעדת את הויאג'ו  לשוק הרכב הסיני ולא רואה טעם לשווק מכונית סדאן משפחתית באירופה חובבת ההאצ'בקים אך מאידך בהחלט מבינה את הפוטנציאל של סדאן ראויה בשווקים במזרח התיכון ובמזרח אירופה.

ניתן להעריך שפיאט, שסובלת בימים אלה מהיצע דגמים מוגבל ומכירות מדשדשות, לא תפספס את ההזדמנות להוסיף סדאן מודרנית לקשת הדגמים במקביל להשקת הדור החדש של הבראבו בתצורות האצ'בק וסטיישן.

בסמל"ת, יבואנית פיאט בישראל, מקווים ששיווק של הויאג'ו יפרוץ מהר ככל האפשר את גבולות השוק הסיני לאחר שכבר שנים מחכים כאן לסדאן ראויה שתתן ליבואנית נוכחות בסגמנט החשוב ביותר בשוק הישראלי.

 

פיאט
דודג' דארט שהתחפשה לפיאט

>> דודג' דארט חוזרת