הלילה נחשפו פרטים ראשונים על ה-208, מכונית הסופר מיני החדשה של פיג'ו שתושק באביב 2012 ותחליף את ה-207 המוכרת המשווקת מאז שנת 2006.
בניגוד ל-207 שהייתה מעין המשך לקו העיצובי ולסגנון של ה-206, ה-208 היא מכונית חדשה לגמרי ושונה לחלוטין בעיצובה ובתכנונה.
הפרט הבולט ביותר בעיצובה של הסופר מיני החדשה הוא נטישת הפרונט הנפוח עם סבכה עצומה בסגנון לוע כריש שהיתה אלמנט העיצוב הדומיננטי ביותר ב-207. גם סמל האריה השואג העצום פינה את מקומו ללוגו במימדים שפויים יותר וכעת קווי הפרונט מזכירים את עיצובה של המשפחתית הגדולה של החברה, ה-508, שהוצגה לפני כשנה.
הצדודית כוללת 2 קימורי מתאר נאים הנמשכים מיחידות הפנסים הקדמיות והאחוריות. גרסת ה-3 דלתות כוללת קימור נוסף היוצר צדודית דינמית במיוחד המשתלבת עם קורת C רחבה שכוללת אלמנט עיצובי שתורם למראה זורם יותר. הגג, אגב, כולל שקע במרכזו ו-2 קימורים קלים, ככל הנראה בהשראת גג הדאבל-באבל ב-RCZ - מכונית הקופה המרהיבה של החברה.
האחוריים כוללים צמד פנסים בעיצוב פרסה יחודי הנמשכים לכיוון קדמת הרכב.
בסיכומו של פרק העיצוב ניתן לציין שה-208 החדשה בהחלט מעוצבת ומוקפדת מאוד אך פחות אגרסיבית מה-207בשנים האחרונות מכוניות הסופר מיני גדלו ותפחו בהדרגה ואיבדו משהו מאופיין ומיעודן המקורי.
דיאטה משמעותית
גם עיצוב הפנים, כך על פי פיג'ו, זכה לדגש מיוחד תוך תשומת לב לבחירה של חומרים איכותיים. העיצוב אמור להיות פשוט יחסית ולא מצועצע אך יכלול מאפיינים מודרניים כמו מסך מגע בקונסולה המרכזית שיאפשר לשלוט בחלק גדול ממערכות הרכב.
יותר חסכונית ופחות מזהמת
היצע המנועים יכלול בשלב ראשון 2 מנועי בנזין ו-5 מנועי דיזל. את מנועי הבנזין המוכרים בנפח 1.4 ו-1.6 ליטרים המשמשים את הסופר מיני של פיג'ו היום יחליפו צמד מנועים חדש לחלוטין בנפח 1 ו-1.2 ליטרים. המנועים בטכנולוגית VTi יציגו הספקים של 75 ו-100 כ"ס כשמנוע ה-1 ליטר מציג נתון צריכת דלק רשמי משולב של מעל 23 קילומטרים לכל ליטר ונתון פליטת מזהמים מרשים של 99 גק"מ.
היצע מנועי הדיזל יכלול כאמור חמש גרסאות כשמתוכן 4 יצוידו במערכת "עצור וסע" וגרסה היברידית שתשלב מנוע חשמלי קטון שיניע את הגלגלים האחוריים.
בפיג'ו מבטיחים הנאה לנהג
בפיג'ו מבטיחים שבניגוד ל-207 שזכתה לביקורות צוננות למדי בתחום חדוות הנהיגה ה-208 החדשה שואבת את ההשראה שלה מה-205 המיתולוגית שהייתה ידועה כמכונית עם הגה מדויק ומתקשר שחובבי נהיגה העריצו. עם זאת בהתאם לסטנדרטים של הבטיחות בימים אלה תהיה הקפדה על אחיזה גבוהה ועל שלל מערכות בקרה שיעזרו ל-208 החדשה להיות בטוחה וצפויה מה-205, שאמנם הייתה מאוד מהנה לנהיגה אך לא סלחנית לנהג הממוצע.
גרסת GTi שתצויד ככל הנראה במנוע ה-1.6 ליטרים המוגדש שמפיק 200 כ"ס ומוכר מה-RCZ צפויה להיות מוצגת בסוף 2012.