אחרי לא מעט שנים מבולבלות בהן איבד נתח שוק משמעותי לטובת מותגי יוקרה אירופאים ויפניים, קדילאק, מותג היוקרה האמריקאי מבית ג'נרל מוטורס, עושה בשנים האחרונות את כל המאמצים לחזור ולתפוס את מעמדו כמותג היוקרה האהוב והמוביל של אמריקה.
אחרי שאת דרכו בחזרה לפופולריות רכש באמצעות דגמים כמו ה-CTS וSRX שנוצרו בהשראת המתחרים מעבר לים, בסוף השבוע חשפה החברה בתערוכת מכוניות קלאסיות וספורטיביות גדולה בקליפורניה את הסיאל (שמיים בצרפתית) – קדילאק גדולה ופתוחה ממש כמו אלו שהיו כל כך אהובות על האמריקאים בשנות החמישים והשישים.
בשלב זה מדובר בדגם קונספט שאם וכאשר יגיע ליצור סדרתי בוודאי יעבור עוד אי אלו שינויים שימתנו אותו מבחינה עיצובית אבל ללא כל ספק אפשר להתרשם מהרוח המנשבת בימים אלה בקדילאק וכוללת, במקרה של הסיאל, מימדים עצומים עם אורך 5.17 מטרים ורוחב של כמעט 2 מטרים, מרכב עם ארבע דלתות וכמובן גג מתקפל.
בניגוד לקדילאקיות הפתוחות הקלאסיות הסיאל תהיה מצוידת במושבים נפרדים מלפנים ומאחור מה שבהחלט ישפר את הנוחות האישית בעת הנסיעה אבל יכול להיות מעט בעייתי בקרה של מפגש לוהט במושב האחורי שהיה, לפחות על פי סרטים הוליוודיים המתרחשים על רקע התקופה, נפוץ ביותר בעת ביקור עם קדילאק ב"דרייב אין" או בכביש שומם.
מבחינת עיצוב חיצוני המעצבים לקחו את הקווים הזוויתיים המאפיינים את ליין הדגמים של החברה כיום עוד צעד קדימה עם פנסים קדמיים צרים ואנכיים, מכסה מנוע מסיבי בגודלו עם תפיחה כוחנית, חישוקים עצומים בקוטר 22', כונסי אוויר גדולים בכנפיים ויחידת פנסים אחוריים מאוד מיוחדת.
בימי הזוהר של אמריקה בשנות החמישים, בהן צריכת דלק לא הייתה משהו שבכלל התייחסו אליו, הקדילאקיות הפתוחות השתמשו במנועי וי 8 בנפחים של בין 5.6 ל-7 ליטרים. היום המצב שונה לחלוטין ולכן הסיאל מסתפקת במנוע וי 6 בנפח 3.6 ליטר אך טכנולוגיה מודרנית העושה שימוש בצמד מגדשי טורבו, הזרקת דלק ישירה וברוח הזמן הנוכחי גם יחידה היברידית עם סוללות ליתיום המסוגלות אף להזיז את הקדי הגדולה ללא שימוש במנוע הבנזין (למרחק קטן יש להניח) מבאים ביחד לנתון הספק משולב מרשים העומד על 425 כ"ס.
בשלב זה לא ברור אם הקונספט צפוי להפוך לדגם ביצור סדרתי וניתן להעריך שקדילאק בוחנת את תגובות הציבור כדי להחליט אם יש לכך הצדקה כלכלית או תדמיתית.
>> כבר לא קופה גדולה ורופסת – קדילאק CTS קופה במבחן