יגואר (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד
החשיפה של ה-XK, מכונית הקופה של יגואר, ב-1996 הייתה דרמטית. המכונית שהחליפה את ה-XJS הגמלונית שיוצרה במשך יותר מ-2 עשורים והייתה חביבה במיוחד על ברוני נפט ממדינות המפרץ, הציגה עיצוב מודרני-קלאסי שומט לסתות שהזכיר לרבים את ה-E טייפ האגדית.

אמנם בראי הזמן אין ספק שאין ל-XK את הניחוחות האלמותיים של ה-E טייפ, אבל גם בסטנדרטיים מודרניים מדובר במכונית בעלת צללית מרשימה מאוד והראשונה בדגמי היצרן הבריטי שבישרה על זניחת קו העיצוב השמרני והמזדקן של החברה.

* עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: יגואר F טייפ
היגואר של המלכה אליבזת למכירה 
יגואר חושפת ג'יפון

ה-XK שהוצעה בגרסאות קופה וקבריולה הייתה אלטרנטיבה "עממית" לג'נטלמן הבריטי שלא יכול היה להרשות לעצמו לרכוש אסטון מרטין, ולא רק בגלל העובדה שהיא חלקה פלטפורמה עם ה-DB7.

יגואר (צילום: נעם וינד)
הוצעה בגרסאות קופה וקבריולה |צילום: נעם וינד

למעשה גרסאות ה-R עם מנוע V8 בעל מגדש על העניקו ביצועים שאפשרו בזמנו לחתול הבריטי להסתכל  לדגמי פורשה ואפילו חלק מדגמי פרארי בגובה העיניים.

הדור השני הוצג בתערוכת פרנקפורט 2005 היה אחד העיצובים הראשונים של איאן קולמן, מי שהפך בהמשך למעצב הראשי של החברה והאחראי על הקו העיצובי הנוכחי של יגואר.

ה-XK בדורה השני הכילה טכנולוגיה מודרנית יותר עם שימוש מסיבי באלומיניום והצליחה להשיל כמה עשרות קילוגרמים ממשקלה למרות תוספות האבזור והדרישה לעמוד בתקני בטיחות מחמירים.
הדור השני זכה למתיחת פנים קלה ב-2009 ובהמשך להיצע נוספו גם גרסאות R-S ספורטיבית ומוחצנות (עם פגושים נפוחים המכילים כונסי אוויר גדולים, ספויילר גדול בקצה תא המטען ושלל צבעים זרחניים במיוחד) ולאחרונה אפילו מהדורה מוגבלת וקיצונית עוד יותר המכונה GT עם הקשחה לשלדה ולמתלים, כלוב התהפכות  מובנה וספויילר אחורי גדול עוד יותר שמסייע להעניק 145 ק"ג של כוח הצמדה באחוריים.

יגואר (צילום: נעם וינד)
ביגואר משאירים את הבמה לאחות הצעירה והחטובה|צילום: נעם וינד
אבל כמו ברוב סיפורי האגדות, גברת חדשה, צעירה, נאה ומצודדת יותר הגיעה לשכונה, ומכירות ה-XK, שממילא לא היו לוהטות מספיק עם פחות מ-7,000 יחידות בשנה, צנחו בחדות מאז החל שיווק ה-F טייפ. ובעקבות כך ביגואר הגיעו למסקנה כי ייצור ה-XK כבר אינו כלכלי וכי הם מעדיפים להתרכז ב-XE, מכונית המנהלים החדשה שתראה אור בקרוב ובדגמים נוספים כמו XF חדשה שתוצג ב-2016 והקרוסאובר CX-17 ולהוריד את השאלטר מפס הייצור של ה-XK בקיץ הקרוב.


>> חתול מפלצת: יגואר XKR-S במבחן

יגואר (צילום: נעם וינד)
קלאסית וכוחנית |צילום: נעם וינד