יונדאי i30 - דור שני
כבר לא אנמית
יונדאי חשפה אתמול צילומים ראשונים של הדור החדש של משפחתית ההאצ'בק הפופולרית של החברה, ה-i30.
ה-i30 שהוצגה לראשונה בשנת 2007 ביטאה יותר מכל את ההתקדמות הגדולה של החברה הקוריאנית בשנים האחרונות והייתה המכונית הראשונה בסדרת ה-i.

ה-i30 אמנם זכתה להצלחה בשוק הרכב המקומי וסללה את הדרך להפיכת יונדאי למותג הרכב הנמכר בישראל, אך בעוד שעל איכות המכונית אין הרבה עוררין לא מעט תלונות נשמעו על העיצוב הסתמי וחסר כל הייחוד שלה.
כעת, כך לפחות על פי התמונות שנחשפו אתמול, הבעיה הזו נפתרה לחלוטין. העיצוב עבר מטמורפוזה רצינית וכולל הרבה יותר נוכחות מבעבר תוך שהוא מיישר קו עם הסגנון העיצובי הנוכחי של החברה המכונה "פיסול זורם".

הפרונט כולל מאפייני עיצוב שניתן לראות בדגמים כמו i25, i35 וi40-  עם לוע אגרסיבי המאחד בין הסבכה הקדמית לכונס האוויר בפגוש, מכסה מנוע זוויתי, כנפיים תפוחות ופנסים ראשיים צרים הנמשכים לאחור.
הצדודית כוללת כמה קימורי פח עדינים למדי ופחות מצועצעים מאלה שניתן לפגוש בסדאן המשפחתית ה-i35 ובתי כנפיים עם נוכחות.
החלון הקטן בזווית הפוכה מאחורי דלתות הצד האחוריות בקורה C שהיה אחד מסממני העיצוב הבולטים (ואולי היחידים) של ה-i30 הראשונה מפנה את מקומו לחלון קטן מקביל לזווית הקורה ופחות מפריע לעין. גם מאחור הi30- נראית הרבה יותר דינמית מבעבר עם חלון זוויתי, יחידות תאורה גדולות ופגוש הסוגר את קימורי הצד. 

יונדאי i30 - דור שני
ממשיכה את הקו העיצובי החדש של יונדאי המכונה "פיסול זורם"


יונדאי i30 - דור שני
עיצוב הפנים עבר גם הוא ביקור בסדנת נוכחות וכולל כעת דשבורד עם יותר קימורים, זוויות ושילובי צבעים.  בנוסף, ביונדאי יודעים לספר שהמרווח לנוסעים ומרווח המטען מציגים שיפור משמעותי לעומת הדור הקודם.

בשלב זה יונדאי לא חשפה יותר מדי פרטים באשר ליחידות ההנעה בהן תצויד ה-i30 החדשה אך ניתן להעריך שלארץ היא תגיע בשילוב הקסם של מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית כשככל הנראה תהיה זו יחידת ההנעה של ה-i35 הכוללת גרסה משודרגת של מנוע הגמא המוכר מה-i30 היוצאת אשר בעזרת תזמון שסתומים משתנה וסעפת מיוחדת מפיק 133 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם 6 יחסי העברה.

ה-i30 החדשה מיועדת בעיקר לשוק האירופאי הידוע כחובב מכוניות האצ'בק קומפקטיות.

בשוק זה הגרסאות החשובות הן בעיקר גרסאות הדיזל המצוידות בתיבת הילוכים ידנית ויש להניח שהחברה תציע את ה-i30 בכמה אופציות לשילובים כאלה כשהגרסה שיונדאי מתגאה בה במיוחד היא גרסת ה-Blue הכוללת מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר שבעזרת תכנון יעיל ומערכת המכבה את המנוע בעת עצירה מציג נתוני פליטת מזהמים נמוכים ביותר, במחוזות של מכוניות היברידיות.

מאז השקת ה-i35 הכוללת תא מטען נפרד כמו שהישראלים אוהבים נתח השוק של ה-i30 ירד באופן משמעותי. יחד עם זאת ניתן לצפות שבימים של תחרות עזה בין כלמוביל לדלק מוטורס נראה כאן את הi30- החדשה במועד סמוך למועד תחילת שיווקה באירופה בתחילת 2012.

 >> מבחן דרכים יונדאי  i35

 

יונדאי i30 - דור שני