אין תמונה
לאכזבת חובבי הרטרו ה-600 מולטיפלה לא שימשה מקור השראה
אחרי שלל שמועות, הדמיות מחשב וספקולציות בקרב חובבי הרכב מסביב לעולם פיאט חשפה בסוף השבוע תמונות ראשונות של ה- 500L(LARGE), גרסה מאורכת בסגנון מיני וואן ל-500 הקטנה והמרהיבה.

המכונית תיחשף באופן רשמי בתערוכת ז'נבה במרץ אך כבר כעת קשה היה שלא לשמוע אנחת אכזבה בקרב מכורי ה-500 וחובבי הרטרו.

בניגוד לציפיות כי פיאט, שהבינה בזכות ה-500 את התשוקה של האנשים לעיצוב במחוזות רטרו, תמשיך במגמה של תעתיקים מרהיבים של דגמי העבר ותחשוף גרסה מודרנית ל-600 מולטיפלה שלמעשה המציאה את נישת המיקרו-וואנים עוד בסוף ה-50 של המאה ה-20, פיאט בחרה לבסוף ללכת על רכב שכל קשר בינו לבין הומאז' לדגמי העבר מקרי בלבד.

אמנם בחזית אנו פוגשים סבכה קדמית ופנסים בסגנון ה-500 אך העיצוב הביצתי התרבע והפך פחות חמוד ושובב, וזה עוד החלק שמעניק ל-500L איזושהו משב רטרו נחמד. אבל המשב הזה נפסק לחלוטין כשמסתיים תא המנוע ומתחיל תא הנוסעים עם שמשה קדמית גדולה המתחברת לצמד חלונות צד הנמצאים לפני הדלתות ומסתירים את קורת A, בעיצוב הדומה מאוד לזה הקיים בסיטרואן C3 פיקאסו. גם המשכה לאחור של ה500L- לא כולל יותר מדי רטרו שיק והעיצוב נראה כמו שילוב בין גרסה מעוגלת יותר לפנדה החדשה של פיאט ובין אותו מיקרו-וואן צרפתי שהוזכר להעיל.

פיאט 500L
פיאט 500L - מיקרו-וואן מודרני עם נגיעות רטרו קלות

בשלב זה טרם נחשפו תמונות פנים של ה-500 המגודלת ועדיין לא ברור אם בתא הנוסעים נפגוש הרבה רטרו שיק בסגנון ה-500 או יעילות פלסטיקית בסגנון הפנדה.

בניגוד ל-500 הזערורית שמציעה מושב אחורי מוגבל מאוד, שגם באופן תיאורטי לא אמור להכיל יותר מ-2 נוסעים, גרסת הL צפויה להציע מרווח ל-5 נוסעים מבוגרים כשבתפריט דלתות אחוריות רחבות במיוחד ומימדים נדיבים וגדולים משמעותית מאלה של ה-500 הכוללים נתון אורך של 414 ס"מ (60 יותר מה-500), רוחב של 178 ס"מ וגובה של 166 ס"מ.

מבחינת יחידות הנעה הגרסה המאורכת תציע את מבחר המנועים המוכר מה-500 ביניהם מנוע הטווין-אייר החדשני של פיאט בנפח של 900 סמ"ק המסתפק בשני צילינדרים ובעזרת מגדש טורבו מפיק הספק של 85 כ"ס, מנוע 1400 עם 100 כ"ס ואף גרסת דיזל, קצת פחות רלוונטית לשוק הישראלי, בנפח 1300 סמ"ק עם 90 כ"ס.

פיאט 500L
פיאט 500L - שימושיות במקום רטרו

בישראל הפופולריות של סגמנט המיקרו-וואנים נמצאת רק בחיתוליה אך האירופאים התאהבו בשנים האחרונות בתצורת המרכב הזו המעניקה מקסימום שימושיות ומרחב פנימי במינימום גודל וכמעט כל מכונית המושקת בסגמנט זה, ממרצדס B קלאס ועד טויוטה ספייס ורסו הזוכות להצלחה גדולה. השיווק של ה-500Lצפוי להתחיל ברבעון השלישי של השנה וניתן להעריך שלישראל היא תגיע לקראת סוף 2012 או תחילת 2013.

>> סיטרואן C3 פיקאסו במבחן