אחרי לא מה שמועות ותהיות באשר לעתידו של רכב הספורט המיתולוגי, לפני זמן מה סובארו הציגה בתערוכת ניו-יורק את דגם תצוגה בשם ה-WRX קונספט, שעשה הרבה חשק וציפיות לחזרתו הקרובה של האייקון ששלט במרוצי הראלי של שנות ה-90.
כעת בזה קורה ובתערוכת לוס אנג'לס חושפת סובארו את גרסת הייצור לדגם שהדורות הקודמים שלו אחראים במידה ניכרת לשיפור תדמית החברה עם סמל הכוכבים ולצמיחה הגדולה שהיא חווה בכל העולם ובעיקר בארה"ב.
כפי שניתן לראות בתמונות שהתפרסמו, ה-WRX בגרסת הייצור מוותרת כמעט לחלוטין על העיצוב הייחודי של רכב התצוגה לטובת לוק עם קשר ישיר למכונית המשפחתית של המותג, זאת על אף שבניגוד לעבר היא לא נושאת את השם אימפרזה.
שינויי העיצוב הקלים כוללים חרטום מחודד ואגרסיבי יותר, כונס אוויר על מכסה המנוע למצנן הביניים (שהפך לסמל אייקוני של הדגם), פגוש אחורי עם מסיט אוויר, רביעיית מפלטים, ספויילר אחורי קטנטן בקצה תא המטען, חישוקים קלים בקוטר 17" בצבע שחור, בתי גלגלים תפוחים מאחור וקדימה כשבאלה האחרונים יש פתחי אוורור צידיים על מנת לסייע בקירור הבלמים ועוד.
גם תא הנוסעים נראה מוכר לכל מי שמכיר את האימפרזה, אך יש גם נגיעות ספורטיביות קלות כמו הגה קטום מצופה עור, דוושות מתכת, מושבים בעלי תמיכה צידית משופרת ושני מסכי תצוגה בקונסולה המרכזית בגודל 3.5" ו-4.3".
המידע החשוב והמעניין ביותר ב-WRX נוגע ליחידת ההנעה וזו מכילה, כצפוי, את מנוע ה-2.0 ליטר המגיע מה-BRZ ובצירוף מגדש טורבו מסוג טווין סקרול הוא מפיק 268 כ"ס ב-5,600 סל"ד. נתון ההספק אולי לא ירשים סובארואידים מכורים שיציינו שמדובר רק ב-3 כ"ס יותר ממנוע 2.5 ליטר של הדור הקודם (שלא שווק בארץ), אך הוא מציע גמישות טובה עם 35.6 קג"מ בטווח הסל"ד שבין 2,000 ל-5,200.
המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסים (חמישה בקודמת) או, לראשונה בתולדות הדגם, תיבה אוטומטית רציפה.
כמו בעבר, גם הפעם הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים, אך במפתיע בעוד הגרסה הידנית מקבלת דיפרנציאל מרכזי וויסקוזי המחלק את הכוח בצורה שווה בין הצירים, הגרסה האוטומטית זוכה לדיפרנציאל מרכזי אלקטרוני בעל כיול ספורטיבי יותר המעדיף את הציר האחורי עם חלוקת כוח של 45/55.
שילוב בין הספק המנוע שלא גדל משמעותית ועליה במשקל של 27 ק"ג מעמידים את משך התאוצה ל-97 קמ"ש על 5.4 שניות בידנית או 5.9 שניות באוטומטית.
עם זאת הצימאון לבנזין בהחלט השתפר, עם נתון צריכה של 10.4 ק"מ לליטר בידנית ו-9.3 ק"מ לאוטומטית.
בסובארו טוענים כי קשיחות המרכב השתפרה בזכות שימוש בפלדה עם חוזק מתיחה גבוה והגה שעבר לתגבור חשמלי אך מכויל לדיוק ולתקשורת (נקודות תורפה ידועה של כל שושלת האימפרזה טורבו), כמו מיטב מכוניות הספורט.
לאחר היעדרות ממושכת מאולם התצוגה, ה-WRX החדשה צפויה לעלות ארצה באמצע השנה הבאה. אנחנו רק מקווים שבניגוד למחיר שהרקיע שחקים בדור הקודם, הפעם הוא יהיה אטרקטיבי ואולי יאפשר לה, כמו ל-GT בסוף שנות התשעים, להפוך למכונית הספורט הפופולרית בישראל ולתרום רבות לתדמית המותג בישראל.