החזקת מכונית פרטית בבייג'ין היא דבר יקר – אך המכונית עצמה היא אולי החלק הזול ביותר מהמחיר הכולל. מחיר החניה הוא העלות הכבדה ביותר, לפי מאמר באתר החדשות "קווארץ" (שמסתמך על ידיעה בסינית, באתר בייג'ין ניוז). מחיר חניה תת-קרקעית בבנייני יוקרה במרכז בייג'ין מגיע למיליון יואן (160 אלף דולר), וגם בפרברים, מחיר חניה נע בין 150 אלף ל-200 אלף יואן – יותר מהמחיר של מכונית קטנה בסין.

המחירים הגבוהים נובעים מהצפיפות בעיר, ומהגידול המהיר בבעלי מכוניות פרטיות, שגדל מהר יותר מהיצע החניות בעיר. בבייג'ין יש כיום 7.5 מיליון נהגים – מכונית על כל 2-3 תושבים בעיר. העיר לא סובלת רק ממחסור בחניה, אלא גם ממחסור כבד בכבישים, מה שגורם לפקקי תנועה אימתניים. שטח הכבישים ביחס לשטח העיר הוא הנמוך מבין הערים הגדולות בעולם - 3 בבייג'ין, לעומת 9 בלונדון, 16 בניו יורק ו-18 בטוקיו.

הממשל פועל להפחתת הזיהום בעיר, בין היתר באמצעות הגבלות חריפות על החזקת מכוניות, מה שלכאורה עשוי לשפר את המצב, אך במקביל, הוא גם מסבסד מכוניות חשמליות, ואנשים מנסים לעקוף את ההגבלות, כך שהן אינן משנות את המצב משמעותית. 

>> חומר למחשבה, רגע לפני שאתם קונים  מכונית
>> הצרות לא נגמרות: GM קוראת לתיקון יזום של 2.4 מיליון מכוניות

סופר בלוף: 25 ש' על 9 דקות חנייה (צילום: חדשות 2)
מצרך מבוקש|צילום: חדשות 2