הניסיון של יגואר לפני מספר שנים לתת תשובה להצלחה של ב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4, עם ה- X טייפ נחל כישלון חרוץ וכואב. למרות כוונות טובות שכללו ציוד של החתולה בהנעה כפולה קבועה, הקשר המשפחתי לפורד מונדיאו לא עשה ליגואר X טייפ טוב, ובלשון המעטה זהו אינו דגם שחובבי יגואר מתהדרים בו.
כעת, 3 שנים לאחר שהופסק ייצור ה- X טייפ, בקול ענות חלושה, ולמרות שנראה שיגואר נחוותה קשות מהאפיזודה כפולת ההנעה, החליטו בהנהלת החברה הבריטית לתת צ'אנס נוסף לחתול לנחות על 4 ולהציג גרסאות כפולת הנעה לדגמי XF ו-XJ שעד כה נעזרו רק בצמד הגלגלים האחוריים להנעתם.
המהלך המפתיע נולד בעקבות ביקושים מהשטח למערכת שכזו שהגיעו מהאזורים הקרים יותר של הגלובס, בארה"ב למשל גרסאות כפולות הנעה תופסות נתח שוק של כ-50 אחוז בסגמנט מכוניות הפאר.
אגב, הביקושים הללו הביאו גם את ב.מ.וו ומרצדס, שמזוהות עם הנעה אחורית, להציע דגמי הנעה כפולה (X-drive ו-4 Matic בהתאמה) גם במכוניות הפרטיות שלהן והערכה היא כי ליגואר פשוט נמאס להישאר מחוץ למשחק.
בחברה הבריטית מדגישים שמערכת ההנעה הכפולה שלהם שומרת על האופי האתלטי של משפחת החתולים ותהיה מהנה לנהיגה ממש כמו גרסאות ההנעה האחורית, אמירה עוקצנית שמגיעה על רקע ביקורות על מידת ההנאה מנהיגה בגרסאות ההנעה הכפולה של צמד הגרמניות.
כדי לצוק תוכן בהבטחה היומרנות הזו, לבד מחיבור הגלגלים הקדמיים למערכת ההינע, ביגואר החליטו לשנות לחלוטין את המתלה הקדמי והתגבור ההידראולי של ההגה.
מערכת ההנעה הכפולה עצמה פותחה בשיתוף האחות "לנד-רובר" ובמצב נסיעה רגיל היא מעבירה את רוב הכוח לגלגלים האחוריים אך כאשר היא מזהה איבוד אחיזה היא יודעת בשבריר שנייה להעביר עד 50 אחוז מכוח המנוע גם לגלגלים הקדמיים.
מערכת ההנעה הכפולה תוצע בשידוך למנוע החדש של החברה - V6 בנפח 3 ליטרים בעל מגדש על המספק 340 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.
מערכת ההנעה הכפולה לא תשווק בבריטניה, אלא בעיקר בשוק האמריקאי שם נמצא הביקוש הגדול ביותר למכוניות בעלות הנעה כפולה קבועה ואליו מיועדים 75 אחוז מהיצור. השאר ישווקו בעיקר לסין רוסיה ומדינות אירופה הצפוניות.
בארץ? רק בהזמנה מיוחדת. אך עם זאת, מנוע ה-V6 החדש בתחילת השנה ויסגור ליבואנית את החור שנוצר לדגמי ה-XJ וה-XF שהוצעו עד כה בגרסאות הבסיס עם מנועי דיזל בלבד.
>> חתול מפלצת: יגואר XKR-S במבחן