ב.מ.וו X4
ה- X6 של ב.מ.וו הוא ללא ספק אחד הרכבים השנויים במחלוקת שהציגה יצרנית היוקרה מגרמניה בעת האחרונה.

למרות שמרכיבי המתכון, שילוב בין תצורת קופה ומרכב גבוה של רכב שטח, נראו כמתכון בטוח להקדחת התבשיל, ה-X6 זכה להצלחה גדולה, הן בכמות המכירות והן בשל החשיפה וההד התקשורתית שהביא ליצרן הבאוורי.

כעת, שש שנים לאחר שנחשף לראשונה, חושפת ב.מ.וו אח קטן ל-X6 שיקרא X4. ה-X4 החדש מתבסס על מרכב רכב הפנאי בגודל בינוני של החברה, ה-X3, אך מחליף את העיצוב המעט אנמי שלו בעיצוב כמעט זהה לזה של ה-X6 רק באריזה קטנה יותר.

אין ספק שלאחר שהתרגלנו כבר לאחיו הגדול, ה-X4 נראה קל לעיכול, אך הוא עדיין שונה למדי בנוף בין שלל הקופסאות על גלגלים שהופכות לאחרונה דומות יותר ויותר אחת לשניה.

ב.מ.וו X4
העין כבר התרגלה לעיצוב
החרטום אגרסיבי למדי, בזכות כונסי אוויר גדולים וגריל הכליות המפורסם אליו צמודות יחידות תאורה גדולות (אלמנט שהופיע לראשונה בסדרה 3 החדשה, אך כאן הוא הרמוני יותר).

פסי הגנה שחורים לאורך בתי הגלגל וסף הדלתות מעניקים מראה קרבי המזכיר רכב שטח של ממש, מראות הצד אווירודינמיות ומחוברות בשתי זרועות (דומות לאלו של ה-M3 E36 משנות התשעים) והאחוריים מכווצים עם יחידות תאורה המזכירות את אלה שבסדרה 3 העדכנית.
בשורה התחתונה, ולפחות על פי התמונות הראשונות, הפרופורציות שלו נראות נכונות יותר וקצת פחות וולגריות מאלו של אחיו הגדול.



ה-X4 חולק אורך ובסיס גלגלים עם 464.8 ו-281 ס"מ הזהים לאחיו המשפחתי ה-X3, אבל הוא רחב יותר (191.5 ס"מ, 3.4 ס"מ יותר) ונמוך יותר (162.2 ס"מ, 3.9 ס"מ פחות).
ב.מ.וו לא חושפת תמונות של תא הנוסעים, אולם הוא צפוי להיות דומה דווקא לזה של סדרה 3 העדכנית ולהציע סידור ישיבה שיכלול 4 מושבים נפרדים. ספסל אחורי קונבנציונלי יותר עם שלושה מקומות יוצע, ככל הנראה, כאופציה.

ב.מ.וו X4
הניסיון עם ה-X6 הוכיח - יש לא מעט לקוחות למכוניות הללו

היצע המנועים יכלול את המוכר לנו מה-X3, ככל הנראה את הגרסאות החזקות יותר שישודכו לתיבות הילוכים ידניות עם שישה יחסים או אוטומטית עם שמונה ואל מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת X-drive.

ה-X4 ייוצר במפעל של ב.מ.וו בארה"ב לצד ה-X3, ה-X5 וה-X6 וישווק בשנה הבאה. לעומת אחיו הגדול שהצלחתו לא הייתה מובטחת, נראה שהדרך להצלחת ה-X4 סלולה.

ב.מ.וו X4
פחות אנמי מה-X3 עליו הוא מבוסס

>> המכוניות החדשות של שרי ישראל במבחן – ב.מ.וו 528 מול סיטרואן C5