בניגוד לשלל שמועות והערכות שרצו ברשת, כצפוי, מאזדה לא הפתיעה עם חשפה של המיאטה בדורה החדש והרביעי בתערוכת ניו יורק, אך מאידך לא השאירה את קהל מעריצי הרודסטר האייקונית עם חצי תאוותם בידם והחליטה להציג את המיאטה הבאה במערומיה - סשי ללא מרכב.
מכונית הרודסטר הפתוחה של מאזדה - "מיאטה" בארצות הברית ובקרב החובבים האדוקים, Eunos" "Roadster ביפן ו-"MX5" באירופה ובישראל נחשפה לפני 25 שנים בתערוכת הרכב בשיקגו והפכה עד מהרה לאייקון מוטורי עם קהל מעריצים שהתאהב בה בזכות ההנאה הטהורה מנהיגה שהיא סיפקה.
עוד ב-mako רכב
מאזדה בשיא חדש ללא חלק עליון
אלפא ומאזדה ישתפו פעולה ביצור רודסטר חדשה
מאזדה חוגגת 25 שנה למיאטה
גם שני הדורות שהגיעו בהמשך (NB ו- NC הנוכחית) הצליחו לשמור על הנוסחא של מכונית פתוחה עם שני מושבים, משקל קל יחסית, מנוע קדמי, הנעה אחורית ואמינות יפנית טהורה וזכו לשלל מחמאות בעיתונות הרכב ובנתוני המכירות שהפכו את המיאטה, עם כ-950 אלף יחידות שירדו מפס הייצור, לרודסטר הנמכרת ביותר מאז ומעולם. עם זאת, בדורה השלישי קצב המכירות ירד ורבים העלו תהיות רבות באשר לכיוון הדברים בדור הבא.
חלק מאותן תהיות מתבררות כעת עם חשיפה ויזואלית (ללא המפרט הטכני) של השלדה ויחידת הכוח שיניעו את הדור הבא של המכונית. ובכן, לאחר בחינה מעמיקה של התמונות, מה אנו יודעים לספר על הדור הבא של המכונית? התשובות לפניכם.
כצפוי, המנוע ותיבת התמסורת של המכונית יהיו מסוג הסקיי-אקטיב, כמו בדגמים העדכניים של החברה (ה-3 החדשה, ה-6 וה-CX5) ובניגוד לשמועות שרצו ברשת בעבר בדבר מנועים מוגדשים נראה כי מאזדה תציע גם את הדור הבא עם שתי יחידות הנעה אטמוספריות, האחת בנפח 1.5 ליטר עם הספק משוער של כ-130 כ"ס והשניה 2.0 ליטר עם הספק משוער של כ-160-170 כ"ס. כמו בדורות הקודמים ניתן להעריך שלארץ תגיע הגרסה הבכירה. המנועים ימוקמו כמובן לאורך, כמתבקש בדגמי הנעה אחורית ויוצבו במיקום אחורי מבעבר על מנת להעניק לרכב תצורת מנוע קדמי-מרכזי התורמת לחדות ולהתנהגות הכביש.
כמו בעבר יש שימוש בשתי תתי שלדות ביניהן חיבור ייחודי שנקרא PPF (ראשי תיבות של "שלדת מערכת ההנעה") שנחשב לאחד המרכיבים המרכזיים באופיו המיוחד של הרכב. בחלק הקדמי ניתן להבחין במתלה בתצורת עצמות עצה כפולות כמו בכל הדורות בעבר ואילו מאחור תת השלדה נראית קומפקטית יותר מאשר בדור היוצא אך מציגה, כמו בדור זה ובניגוד לדורות הראשונים, מתלה רב חיבורי מרובה זרועות.
חובבי הפרטים המשניים ביותר בוודאי ישימו לב שמספר ברגי הגלגל ירד מ-5 ברגים ב-NC ל-4 ברגים, בדיוק כמו בשני הדורות הראשונים.
מאזדה לא חשפה נתוני משקל ומידות, אך לא נראה שהיא תצליח לרדת מתחת לרף הטון כמו בדור הראשון. כפי שדיווחנו כאן בעבר, הדור הבא של המיאטה יוצג ככל הנראה באופן סימבולי בתערוכת שיקגו בשנת 2015, בדיוק 26 שנה אחרי שמאזדה חשפה בה את המיאטה הראשונה.
עד אז מעריצי המכונית ימשיכו לכסוס ציפורניים ולעקוב אחרי כל שביב מידע ותמונת ריגול ברשת בתקווה לדור שיהיה מהפכני ומוצלח לפחות כמו הדור הראשון.
>> אנחנו התחלנו לדבר על הדור הבא כבר ב-2010