יונדאי סונטה החדשה
בשונה מההצלחה הגדולה של המותגים הקוריאנים ויונדאי בראשם, במרבית הסגמנטים בשוק הרכב המקומי מכוניות המנהלים של יונדאי, הסונטה וה -i40 שהחליפה אותה ב-2012, מעולם לא הצליחו לערער על הדומיננטיות היפנית-אירופאית בסגמנט.

אמנם אין ספק שבשנים האחרונות כל סגמנט "רכבי המנהלים" הצטמצם באופן משמעותי בשל נדידת הלקוחות לג'יפונים מפונפנים, אך בעוד שמאזדה מכרה מעל ל-2,500 יחידות של ה-6 החדשה בשנה החולפת, ביונדאי נאלצו להסתפק באותה תקופה ב- 258 חתיכות של ה-i40 שעלו על כבישי מע"צ.

יונדאי סונטה החדשה
האם ביונדאי יאחדו בין הסונטה ל-i40?

עוד ב-mako רכב 
מבחן דרכים: קיה אופטימה 
מבחן דרכים: יונדאי i40 
7 אופציות מוצלחות למכונית שרים במחיר שפוי 

כעת יונדאי חושפת בקוריאה משפחתית-מנהלים חדשה תחת השם "סונטה", האמורה להחליף את הסונטה המשווקת באמריקה ובקוריאה ובהמשך, כך על פי מקורות שונים, ככל הנראה גם את ה-i40 האירופית שלא הצליחה לזכות להצלחה גדולה ביבשת הישנה.

בעוד הסונטה הקודמת הציגה קווים מעוגלים ומאוד אמריקאים באופיים, זו החדשה מציגה עיצוב זוויתי ודינמי יותר שתואם לקו העיצוב העדכני של סדרת דגמי ה-i של החברה.

יונדאי סונטה החדשה
האם יונדאי תצליח להפוך לשחקנית משמעותית גם בסגמנט המנהלים?

עם זאת, עם סבכה גדולה בצורת טרפז הפוך, יחידות תאורה קדמיות משולבות לד המשוכות אחורנית ושמשה אחורית המשתפלת בחדות ויוצרת ישבן קצר וגבוה, התוצאה הסופית בהחלט מציגה נוכחות ייחודית יותר בשטח אל מול ה-i40 שסבלה ממראה דומה מדי לאחות הקטנה והעממית, ה-i35. 

עם זאת, למרות הזהות העצמאית, התוצאה הסופית עדיין שגרתית מדי ונראית כמי שעוצבה לקהל שמרני מהצד השני של האטלנטי, במיוחד בהשוואה למתחרות נאות כמו מאזדה 6 ופיג'ו 508.

הסונטה החדשה גדלה במימדים לכל הכיוונים עם אורך/רוחב/גובה של 147.5/186.5/485.5 ס"מ. היא ארוכה ב-11.5 ס"מ, רחבה ב-5 ס"מ וגבוהה ב-0.5 ס"מ מקודמתה ובשילוב בסיס גלגלים של 280.5 ס"מ (3.5 ס"מ יותר מהדגם הקודם) גם, כך טוענים ביונדאי, מרווחת בהרבה לנוסעים.

יונדאי סונטה החדשה
ביונדאי מבטיחים שיפור באכויות ובמרווח

על פי יונדאי גם הקבינה מציגה שדרוג משמעותי באיכות החומרים עם הבטחה לתחושה יוקרתית מבעבר. יתכן שהם צודקים, אך קשה להתעלם מהעיצוב השבלוני של הקונסולה המרכזית ומעומס הכפתורים שבה.

בסעיף האבזור ישנו מסך מגע בגודל 8" ושלל מערכות עזר בטיחותיות מרשימות כסטנדרט כמו התראה על רכבים בשטחים מתים, אזהרה על סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
הסונטה החדשה עושה שימוש רב בפלדה בחוזק מתיחה גבוה דבר שמסייע לקשיחות לגלגול הגבוהה ב-35 אחוזים בהשוואה לדגם הקודם ובשילוב תגבור חשמלי להגה שכויל מחדש על מנת לשפר את התחושה והתקשורת. אחרי בחינות רבות במסלול הנורבורגרינג הגרמני בחברה הקוריאנית טוענים כי ה-i40 טומנת בחובה הבטחה דינמית.

הסונטה החדשה תיחשף לציבור לראשונה בתערוכת ניו יורק בסוף אפריל. בשלב זה לא ברור אם בהמשך היא גם תחליף את ה-i40 האירופית, האם היא בכלל תגיע לארץ והאם זה יהיה במקביל או במקום ה-i40.

>> כל מכוניות המנהלים בישראל במבחן דרכים 

יונדאי סונטה החדשה
תגיע לארץ?