ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
במשך יותר מארבעה עשורים יצרנית המכוניות ממינכן, ב.מ.וו, מקפידה לשמר את המוניטין שצברה כיצרנית מכוניות הפונות לנהג חובב ההגה או כפי שהיטיב לבטא הסלוגן המפורסם של החברה – "מכונת הנהיגה האולטימטיבית".

בהתאם לכך, מאז ומעולם בכל המכוניות הנושאות את סמל הפרופלור כחול לבן המנוע הניע את הגלגלים האחוריים.

אנשי ב.מ.וו אהבו להתגאות בעובדה שאפילו המכונית הקומפקטית שלהם, סדרה 1, לא עושה פשרות ובניגוד לכל המתחרות מגיעה עם הנעה אחורית. אבל לפני זמן מה התברר לבווארים בסקר רחב היקף שערכו, שעם כל הכבוד להקפדה שלהם על תצורת ההנעה הקלאסית, כ- 80 אחוזים מרוכשי סדרה 1 בכלל יודעים לאיזה גלגלים מחובר המנוע.

התגלית המפתיעה, בשילוב עלויות יצור זולות בהרבה למכונית הנעה קדמית, אפשרות למרווח משופר בתא הנוסעים (אין צורך להעביר את כוח המנוע בעזרת גל הינע המגביה את רצפת תא הנוסעים) והניסיון שנצבר בחברה עם מכוניות מותג מיני המצוידות בהנעה קדמית, הביא את מועצת המנהלים להגיע להחלטה לא פשוטה לנטוש את תצורת ההנעה האחורית ולעבור להנעה קדמית בדגמי הבסיס.

כעת, אחרי כל ההצהרות שנתפסו בעיני רבים ממעריצי המותג כחילול הקודש, זה קורה וב.מ.וו חושפת את מכונית ההנעה הקדמית הראשונה בתולדותיה.

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
ב.מ.וו ראשונה עם הנעה קדמית ועוד בתצורת מיניוואן

מדובר במיניוואן במימדים קומפקטיים שישא את השם סדרה 2 אקטיב טורר. לבד מהמעבר להנעה קדמית, גם השם שנבחר תחת סדרה 2 החדשה שזה עתה נחשפה על בסיס סדרה 1 (עם הנעה אחורית) בגרסת קופה מעט משונה ולא ממש תואם את הסדר שניסתה לעשות ב.מ.וו בדגמים בו הספרות האי זוגיות ייצגו את מכוניות הסדאן והסטיישן והספרות הזוגיות את גרסאות הקופה וקבריולה.

בכל מקרה ה-2 אקטיב טורר בהחלט מזכירה מאוד דגם קונספט שב.מ.וו חשפה לפני כשנה וחצי בתערוכת פריז 2012. עם זאת, קשה שלא להתאכזב מעט מהתוצאה הסופית שמציגה לוק מעט פחות דינמי ואגרסיבי.

ה-2 אקטיב טורר מתבססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה שפיתחה החברה לדגמי הנעה קדמית והיא השנייה לאמץ אותה לאחר המיני החדשה שהוצגה לאחרונה ומבחן ראשון שלה אחרי שנהגנו עליה בהשקתה העולמית יעלה כאן בערוץ הרכב שלmako  בסוף השבוע הקרוב.

עם אורך/רוחב/גובה של 155.5/180/434.2 ס"מ האקטיב טורר מציגה מימדים דומים לאלה של מתחרתה העיקרית, ה-B קלאס של מרצדס, שנחשבת לאחד הדגמים המצליחים של מרצדס באירופה, בין היתר בשל היעדר תחרות עד כה.

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
תא הנוסעים נראה מזמין

בסיס הגלגלים עומד על  267 ס"מ, קצר ב-2 ס"מ מזה של סדרה 1, אבל אמור להציג מרווח פנים טוב בהרבה הודות למבנה רבוע יותר ולתצורת ההנעה הקדמית ללא מנהרת גל ההינע. תא המטען מכיל נפח של בין 468 ליטר ועד 1510 ליטר כששורת המושבים האחורית מקופלת (ניתנת לקיפול של 40:20:40).

היצע יחידות הכוח יכלול את מנוע הטורבו בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 136 כ"ס שפגשנו במיני החדשה וגם אופציה למנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 231 כ"ס או יחידת הנעה לוגמת סולר בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס  שמתגאה בנתון צריכה רשמי של 24.4 קילומטר לליטר. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

ה-2 אקטיב טורר תיחשף לציבור הרחב בתערוכת ז'נבה בתחילת מרץ ועל אף שהמכירות של המתחרה שלה, ה-B קלאס של מרצדס, מעולם לא נסקו בישראל היא בהחלט תגיע ארצה ותעלה על כבישי מע"צ לקראת סוף השנה.

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
צעד מתבקש או חילול הקודש

>> מבחן דרכים: ב.מ.וו סדרה 4 החדשה