בעוד ששתי שותפותיה לפרויקט מכונית המיני, פיג'ו וסיטרואן, התקשו להתאפק ופרסמו תמונות ופרטים על ה-108 וה-C1 החדשות לפני מועד החשיפה הרשמית בתערוכת ז'נבה, היפנים של טויוטה חיכו עד מועד פתיחת השערים כדי להציג את האייגו החדשה.
מכונית המיני החדשה של טויוטה, שמתהדרת במימדים דומים לאלה של היאריס הראשונה, תחליף את האייגו שהוצגה בעולם ב-2005, זכתה להצלחה לא מבוטלת ביבשת הישנה והגיעה ב-2012 גם לישראל.
ההגעה המאוחרת, 7 שנים לאחר ההשקה העולמית, בשילוב תג מחיר גבוה יחסית ותא נוסעים דל באבזור הקשו עליה להצליח בשוק המקומי ובשנה שעברה רק 691 יחידות נמכרו, מספר המהווה קצת יותר משלושה אחוזים מהסגמנט.
טויוטה אוריס החדשה והטרנסג'נדר הישראלי
כל מכוניות המיני בישראל במבחן השוואתי ענק
בטויוטה מבטיחים שהדור החדש מציג קפיצת מדרגה, בין היתר בזכות עיצוב חיצוני מרשים יותר עם פנסים משולשים המאפיינים את הדגמים האירופאים של טויוטה, פסי תאורת לד בפגוש הקדמי ואופציה לצביעה דו-גוונית לחרטום, היוצרת את צורת האות X בשחור, ממשיכה לאורך הפרופיל בקו החלונות ומסתיימת בדלת תא המטען לכדי מראה דינמי ומרשים למדי, בוודאי בהתחשב במימדים הקטנים.
כמו ה-108 וה-C1 החדשות גם האייגו מציגה שינוי זעום במימדים - 2.5 ס"מ תוספת לאורך (345.5 ס"מ), רוחב (161.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (234 ס"מ) נותרו זהים והגובה ירד ב-0.5 ס"מ (146 ס"מ).
בטויוטה טוענים שהמרווח בתא הנוסעים שופר הודות לדשבורד שהוזז ב-5 ס"מ לפנים ובסיס המושבים שהונמך.
תא המטען שודרג אף הוא ומציע כעת 29 ליטר יותר מבעבר, אך עם נפח של 168 ליטר הוא עדיין רחוק מלהיות מהבולטים בקטגוריה.
להבדיל מצמד אחיותיה הצרפתיות שכוללות מעתה גם גרסה עם מנוע 1.2 ליטרים, הצלע היפנית בחבורה מסתפקת ביחידת כוח יחידה המכילה 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 68 כ"ס המוכרת מהדור היוצא. כמו בעבר, גם כעת היא תשודך לתיבה ידנית או אוטומטית רובוטית עם מצמד יחיד.
לארץ צפויה האייגו להגיע לקראת הסתיו, ואז נדע אם "יוניון מוטורס" היבואנית תצליח להצמיד לה תג מחיר תחרותי שיאפשר לה להיות אטרקטיבית מבעבר.