אינפיניטי Q50
אינפיניטי Q50, מחליפת סדרה G
לאחר שאינפיניטי הודיעה לפני מספר שבועות על מדיניות חדשה בקביעת שמות הדגמים, לפיה מעתה כל דגם כביש יזכה לקידומת Q ואילו כל רכב פנאי שטח לקידומת QX, חושפת חטיבת היוקרה של ניסאן את הדגם הראשון בהתאם למדיניות הדגמים החדשה, ה-Q50 , שמחליף את ה-G סדאן הותיקה ואמור לתת לאינפינטי כוחות מחודשים להתמודד מול מתחרות כמו קדילאק ATS, ב.מ.וו סדרה 3 ולקסוס IS החדשה בסגמנט משפחתיות הפרימיום הספורטיביות.

האינפיניטי G היוצאת הייתה בהחלט מכונית מהנה לנהיגה, עם ביצועים מצוינים, התנהגות כביש טובה וזנב שמח, אך היא סבלה מעיצוב סתמי, תא נוסעים צפוף ואפקט הגעה שלא תאם את סגמנט הפרימיום.

לטענת אינפיניטי, ה-Q החדשה שומרת על כל התכונות החיוביות מה-G וממלאת את כל החוסרים – היא רחבה יותר, ארוכה יותר, נמוכה יותר ובעלת מראה זורם עם יעילות אווירודינמית גבוהה בדמות מקדם גרר של 0.26.

אינפיניטי Q50
צמד מסכים יקלו על תפעול הרכב

מעל לכל, ה-Q החדשה נראית מרשימה, ספורטיבית ויוקרתית יותר עם חזית הכוללת סבכה קדמית גדולה שממנה נמתחות שתי בליטות מרשימות אל תא המנוע שביחד עם פנסים צרים ופגוש דומיננטי מעניקים לחזית נוכחות כוחנית. הצדודית כוללת קימורים המעניקים זרימה ובתי גלגלים תפוחים ואילו מאחור היא שואבת השראה מהאחות הגדולה אינפיניטי M ומזכירה במעט גם את האחוריים של המאזדה 6 החדשה.

תא הנוסעים מכיל פריסה שמזכירה דגמי אינפינטי אחרים ומכיל חידוש מעניין בדמות צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית. לבד מכמה פונקציות בסיסיות במערכת השמע ובקרת האקלים שיתופעלו בעזרת כפתורים ייעודים בצדי הקונסולה, צמד המסכים ישמש להפעלת הדור החדש של מערכת השליטה המרכזית של הרכב. השימוש בשני מסכים יקל על התפעול ויאפשר בין היתר למערכת הניווט לפעול ללא הפרעה בעוד המסך השני משמש להפעלת מערכות אחרות או אפילו חיפוש של יעד חדש במערכת הניווט.

בהתאם לאופנה האחרונה בעולם הרכב, גם ל-Q50 תהיה אפשרות להתחבר לרשת בעלת מספר אפליקציות שהחברה פיתחה.

גאדג'ט נחמד נוסף היא מערכת ה-i-key מאפשרת למכונית לזהות 4 מפתחות שונים ששימוש בכל אחד מהם יפעיל את הרכב. בדרך אחרת זאת, על פי כיול אישי, ניתן לשמור עד 96 פרמטרים שונים ברכב - מכיוון המושב והמראות דרך פריסת הקונסולה המרכזית ומערכת הסאונד ועד למערכות ניהול המנוע, בקרת האחיזה, ההגה והמתלים. 

אינפיניטי Q50
רחבה יותר, ארוכה יותר, נמוכה יותר ובעלת מראה זורם

גרסת הבסיס לשוק האמריקאי כוללת את מנוע הוי 6 המוצלח בנפח 3.7 ליטרים המוכר ממרבית דגמי אינפיניטי הנוכחיים, כולל ה-G היוצאת, שיציג ב- Q50 החדשה הספק של 328 סוסים (8 יותר מבעבר).
בנוסף תוצע גם גרסה היברידית שתעשה שימוש ביחידה ההיברידית המוכרת מה-M35h המשלבת בין מנוע וי 6 בנפח 3.5 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 354 כ"ס.
שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסים.
המשפחתית הספורטיבית החדשה של אינפיניטי תגיע עם הנעה אחורית מתבקשת אך בשווקים מסוימים תוצע גם גרסת הנעה כפולה.

ה-Q50 מושקת בשלב ראשון בשוק האמריקאי וניתן להניח כי לקראת ההשקה הגלובלית בהמשך השנה יתווספו להיצע מנועים נוספים.
לארץ ניתן להעריך שהיא תגיע לקראת סוף השנה.

>> האחות הגדולה - אינפיניטי M במבחן

אינפיניטי Q50
ככל הנראה תגיע לארץ לקראת סוף השנה