פיג'ו 301
תנסה לשחזר את ההצלחה של ה-404 המיתולוגית
חודשיים לאחר שנחשפו פרטים ראשונים על ה-301, משפחתית הסדאן החדשה מבית פיג'ו, שתוכננה במיוחד עבור מה שנהוג לכנות בימים של תקינות פוליטית כ"שווקים מתפתחים" ולקראת ההשקה הרשמית בתערוכת פריז בסתיו, החברה הצרפתית חושפת מספר פרטים חדשים על מכונית הסדאן החדשה שלה והרלוונטית כל כך גם לשוק הישראלי.

הדבר המשמעותי ביותר שבפיג'ו מעוניינים להדגיש הוא שבניגוד לנהוג בקרב לא מעט יצרני רכב גדולים ומכובדים הנוהגים להציע לשווקים מתפתחים דגמים פשוטים, בעלי אבזור חסר, נחותים מבחינה טכנולוגית ובסטנדרטים בטיחותיים נמוכים, ה-301 תוכננה מתוך מחשבה על השווקים הספציפיים הללו אך מבלי לחסוך באיכות החבילה הכוללת.

 נראה שבכוונת פיג'ו לנסות לזכות מחדש למעמד ממנו נהנו דגמים מיתולוגיים של החברה דוגמת הפיג'ו 404 וה-504 אשר במשך שנים רבות נחשבו, בזכות פשטות מכלוליהם, רמת האמינות הגבוהה והשרידות הגבוהה שאפיינה אותם לכלי הרכב האידיאליים למקומות בהם אין כבישים סלולים בשפע או מזג אוויר נוח ברוב ימות השנה.

פיג'ו
משפחתית סדאן ממש כמו שהלקוחות ב"שווקים המתפתחים" אוהבים

 בהתאם לכך, בפיג'ו מציינים שה-301 תוכננה כדי לשרוד שימוש בתנאים הקשים ביותר ובחברה מציינים כי בין יתר ההתאמות המיוחדות שנעשו ה-301 כוללת הרבה יותר הלחמות וברגים כדי להבטיח שהכל ישאר מוצק במקומו גם אחרי שנים של שימוש אינטנסיבי. עוד בטרם השקתה המכונית נשלחה למסע שכלל לא פחות מ-4 מיליון קילומטרים בכל תנאי האקלים, הקרים והחמים הקיצוניים ביותר שניתן למצוא על פני כדור הארץ ובכל סוגי הדרכים - מכבישים סלולים, דרך דרכי עפר, דרכים בוציות, מוצפות במים ואף מושלגות.

 כדי להפגין את רצינות הכוונות שמאחורי ההצהרות בחברה שיחררו בסוף השבוע מספר תמונות, מעובדות מחשב יש לציין, של ה-301, המראות את הסדאן המשפחתית נעה בנתיבים לא סלולים שבדרך כלל אופיניים יותר לתמונות רשמיות של רכבי שטח קשוחים. 

 בחברה מציינים שהצורך ליצר מכונית בלתי שבירה ובה בעת נאה מתקדמת, מאובזרת ומודרנית עמד כל העת לנגד עיניהם ואתגר את המעצבים והמתכננים שדאגו לצייד את המכונית בקו העיצובי הנוכחי של פ'יגו כפי נחשף ב-508 ו-208 החדשות, תוך הקפדה על אבזור נדיב כסטנדרט ושימוש ביחידות הנעה מתקדמות יחסית אך פשוטות מספיק כדי שיכלו לשרוד בתנאים קיצוניים והקפדה מינימלית על אחזקה שוטפת. בשלב זה המכונית תוצע עם 3 יחידות הנעה – 2 מנועי בנזין המפיקים 71 או -115 כ"ס ומנוע טורבו דיזל עם הספק של 92 כ"ס.

בחברה מציינים שלמרות שה-301 תצויד בתג מחיר אטרקטיבי האבזור בכל הגרסאות יכלול כסטנדרט מערכת שמע עם כניסה לנגנים וקישוריות בלוטות', מערכת בקרת אקלים דיגיטלית חזקה במיוחד וחשמול מלא. כמו כן בחברה מציינים כי המכונית תצויד בבידוד ברמה גבוהה במיוחד שימנע מכניסת אבק, חול ולחות לתא הנוסעים. 

פיג'ו
בפיג'ו מבטיחים אבזור נדיב

למרות נתון אורך צנוע יחסית של 4 מטרים ו-44 סנטימטרים עם בסיס גלגלים של 2.65 מטרים, תא הנוסעים עצמו מרווח למדי וניכר כי הושקעה תשומת לב מיוחדת בתכנון מושב אחורי מרווח במיוחד בהתאם לצרכים האופיינים ללקוחות במדינות היעד שלעתים נוהגים להסיע בו הרבה יותר מ-3 נוסעים. גם תא המטען בהחלט נדיב בנפחו ומציע חלל הטענה של 506 ליטרים.

השיווק של ה-301 יחל בנובמבר השנה בטורקיה ובמדינות מזרח אירופה, ולקראת סוף השנה היא תגיע גם לשווקים נוספים כמו יוון, סין, מדינות המפרץ וישראל. במהלך 2013 צפויה להגיע לארץ גם אחותה לפלטפורמה, הסיטרואן C אליזה.

 

פיג'ו 301
לטענת פיג'ו הסדאן החדשה תוכננה לשרוד בתנאי שימוש קשים במיוחד

>> הכירו את טולדו, המתחרה החדשה מבית סיאט