לאירופאים הייתה במשך שנים דעה די נחרצת באשר לאיך בדיוק צריכות מכוניות להראות ועל פי משנתם של רוב היצרנים מהיבשת הישנה רכב במימדים קומפקטיים לא ממש צריך תחת בולט עם תא מטען נפרד.
אבל, זמנים משתנים ואל מול המשבר הכלכלי באירופה והזינוק במכירות דווקא בשווקים שכן אוהבים תצורת סדאן עם ישבן עסיסי, מביאים את אנשי השיווק לדחוק במעצבים לפעול בניגוד לצו ליבם ולעצב מכוניות קטנות במבנה 3 קופסאות.
המגמה הזו בולטת במיוחד בדגמים עממיים דוגמת הפיג'ו 301, סיטרואן סי אליזה, סקודה ראפיד, רנו פלואנס וסיאט טולדו שמיועדים בעיקר לשווקים מתפתחים, אבל לאחרונה היא מתחילה להופיע גם בקרב מותגי הפרימיום שמבינים שכדי לקרוץ ללקוחות בסין, רוסיה, אמריקה והמזרח התיכון שמחפשים יוקרה קומפקטית כדאי מאוד להוסיף תא מטען נפרד.
אחרי שמרצדס השיקה את הCLA, סדאן קטנה המבוססת על ה-A קלאס החדשה, באודי לא יכלו להשאר מאחור והחליטו שהגיע הזמן להוסיף תא מטען להיצע.
באודי טוענים שהעיצוב של A3 סדאן מציג שילוב בין מבנה שלוש קופסאות קלאסי לתצורת סדאן קופה אופנתית אך לטעמנו מדובר בעוד שכפול במימדים מוקטנים לתצורת הסדאן האופיינית לכל ליין הדגמים של אודי, מה-A4 ועד ה-A8.
ה-A3 סדאן מתבססת על פלטפורמת ה-MQB המודולרית של ה-A3 הרגילה והיא ארוכה ב-15 סנטימטרים מגרסת הספורטבק (האצ'בק 5 דלתות). כדי למנוע תופעה של חוסר פרופרציות מסוים האופייני למכוניות האצ'בק שהוסיפו להן תא מטען שנראות לא פעם צרות וגבוהות מדי המהנדסים ניצלו את המודלריות הרבה של הפלטפורמה ובחרו להרחיב ולהנמיך את גרסת הסדאן בסנטימטר לכל מימד.
תא הנוסעים יכלול את הדשבורד והפריסה של ה-A3 הרגילה ויציע שלל אופציות אבזור ומערכות בטיחות שונות. תא המטען יציע נפח של 425 ליטרים.
בחזית ניתן יהיה לפגוש מנועי בנזין ודיזל בהספקים שבין 140 ל-180 כ"ס שיוצעו עם תיבת הילוכים ידנית או כפולת מצמדים אוטומטית.
במקביל לגרסת ה-A3 סדאן, באודי מציגים את הסדאן גם בגרסת ביצועים שתקרא S3 ותשלב (בדומה ליחידת ההנעה מה-S3 האצ'בק) גרסת כוחנית במיוחד למנוע 2 ליטרים מוגדש המפיקה 300 כ"ס, מצוידת בהנעה כפולה, תיבת העברה כפולת מצמדים, עמדה עם 6 יחסי העברה וביצועים מרשימים מאוד הכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 4.9 שניות ומהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 255 קמ"ש.