המשבר הכלכלי השורר בעולם, מאגרי הנפט ההולכים ומצטמצמים והצפיפות ומצוקת החניה הבלתי אפשריות בערים הביאו אנשים רבים להבנה שעתיד עולם הרכב טמון במכוניות קטנות, זולות ולא מזהמות. אם בעבר ניתן היה לייחס פיתוחים שכאלה בעיקר למהנדסים אפרוריים או לכל מיני מחבקי עצים, הרי שהיום יותר ויותר אנשים מבריקים משקיעים את מלוא מרצם בתכנון מכוניות קטנות ולא ממש מרגשות מבחינה מוטורית.
קחו לדוגמא את גורדון מארי, האיש שחתום על כמה מכוניות ספורט עוצרת נשימה ומי שעיצב את המקלארן F1, שמציג כעת הצעה משלו לפתרון בעיית התחבורה בעידן המודרני של פיצוץ אוכלוסין, זיהום אוויר והצטמצמות מאגרי האנרגיה.
מארי תכנן מכונית בעלת מימדים קטנים יותר משל סמארט, תוך שימוש בחומרים מורכבים וממוחזרים שיתאימו למחזור מחדש.
ממקלארן F1
למכונית עירונית קטנה ופרקטית
המימדים הקטנים מאפשרים חניה בניצב למדרכה כך שבמקום חניה של מכונית רגילה אחת ניתן להחנות שלוש "גורדון מארי" ובשילוב קוטר סיבוב של 6 מטרים בלבד ניתן יהיה לבצע בקלות בתמרונים אורבניים מורכבים. למרות המימדים הקטנים למארי יש מקום לשלושה נוסעים בתצורה הדומה למקלארן F1 - הנהג יושב במרכז ומאחוריו שני נוסעים.
עם משקל שינוע בין 550 ל-680 ק"ג הביצועים, כך מבטיחים, צפויים להיות סבירים. על פי התחזיות המחיר הרשמי באירופה, לכשהמכירות יתחילו ב-2016, יעמוד על כ-35 אלף שקלים וגם הוצאות התחזוקה צפויות להיות נמוכות ביותר מ-50 אחוזים לעומת מכונית כמו המיני קופר שנחשבת פופולרית בממלכה המאוחדת.
האם מי שהביא לנו את אחת ממכוניות העל הנחשקות בעולם הוא זה שיביא לעולם פתרון מוטורי שישנה את פני התחבורה העירונית בשנים הבאות? ימים יגידו.
>> הכירו: המכונית העירונית המתקפלת