אין תמונה
בשורות טובות לחובבי המותג

השנים הקרובות צפויות להיות עמוסות בחידושים עבור חובבי מותג מאזדה. אחרי ה –CX5, רכב הפנאי בגודל בינוני שהוצג בתערוכת פרנקפורט ב-2011 והגיע לארץ באביב שעבר, בסמוך להגעת ה-6 החדשה שצפויה לנחות כאן בשבועות הקרובים ולקראת החשיפה המיוחלת של ה-3 המשפחתית החדשה במהלך 2013, אנו מתבשרים כעת שמבול הדגמים המתוכנן לאחר השקת ה-3 לא יסתכם במאזדה 2 וב-MX-5 מיאטה חדשות ובהירושימה עובדים על עוד כמה דגמים מפתיעים שיעניקו לחברה הקטנה יחסית נוכחות בסגמנטים בהם לא היה לה ייצוג בעבר.

מקורות המקורבים לחטיבת הפיתוח של החברה מדווחים למגזין "אוטו אקספרס" הבריטי, שבעבר התגלגלו אליו 'במקרה' תמונות של הדור הבא של ה-3, שאחד הדגמים החדשים צפוי להיות רכב פנאי קטן מימדים שיקרא ככל הנראה CX-3 ויעניק למאזדה נוכחות בפלח שוק הלוהט של רכבים קטנים עם מראה כאילו-שטח שהג'וק של ניסאן ייסד ב-2010.

בדומה לג'וק, גם ה-CX-3 צפוי להתבסס על פלטפורמה של מכונית סופר מיני, במקרה זה של המאזדה 2 הבאה. מבחינה עיצובית ההערכות מדברות על כך שקווי המתאר הכלליים יהיו דומים לאלה של ה-2 החדשה בעוד שהסבכה הקדמית והפנסים יהיו בולטים יותר בהשראת ה-CX-5.

כמו כן, לבד ממרווח גחון נדיב וחישוקים גדולים יותר מסביב לבתי הגלגלים ובחלק התחתון של המרכב, מתוכננים דיפוני פלסטיק שחור שיעניקו למכונית מראה אגרסיבי וקרבי וישמשו להגנה במקרה של ירידה לשטח.

מאזדה CX-5 (צילום: אודליה כהן)
הפרונט של ה-CX5|צילום: אודליה כהן

אגב ירידה לשטח - בשלב זה לא ברור אם תוצע בכלל גרסת הנעה כפולה ויתכן שמאזדה תסתפק בגרסאות הנעה קדמית בלבד שממילא מהוות את חלק הארי של המכירות בסגמנט רכבי הכאילו-שטח.

עם זאת, במאזדה מציינים כי בעזרת טכנולוגית SkyActiv המתמקדת במרכב קל משקל ומנועים חדשים עם נצולת גבוהה, ה-CX-3 צפוי להיות הג'יפון הכי חסכוני בסביבה.

המנועים צפויים להיות מנועי 1.6 דיזל סופר חסכוני עם נתון פליטת מזהמים של פחות מ-100 גק"מ (פחות רלוונטי לשוק הישראלי) ו-1.3 ליטר בנזין חדש שבעזרת מגדש טורבו אמור להעניק נתוני הספק ומומנט מרשימים למרות הנפח הקטן.

 בדומה לכמעט כל ליין הדגמים של מאזדה, מהנדסי החברה מבטיחים שגם ה-CX-3 המוגבהת תהיה מהנה ודינמית מעל לממוצע.

אין תמונה
קווי המתאר של המאזדה 2

ה-CX-3 גם אמורה להיות שימושית יותר מהמתחרות ובין היתר במאזדה מבטיחים מושב אחורי מרווח וחלל מטען מתקבל על הדעת הניתן להגדלה על ידי קיפול שורת המושבים השנייה בלחיצת כפתור.

 בניגוד למקרה של ה-3 שתוצג במהלך 2013, הפעם לא הגיעו/דלפו לרשת באורח פלא תמונות של רכב הפנאי הקטן וכדי שבכל זאת יהיה לכם מושג כיצד הג'וק של מאזדה עשוי להיראות הרשנו לעצמו לשרטט אילוסטרציה קלה המשלבת בין המרכב של ה-2 (הנוכחית) ואלמנטים עיצוביים מה-CX-5.

 במידה שתמונות לא ידלפו לרשת במפתיע, ה- CX-3 יחשף לראשונה בתחילת 2014 ויגיע לייצור במחצית השנייה של השנה.

מאזדה (צילום: עיבוד מחשב)
הקווים הכללים של ה-2 והפרונט של ה-CX5, האם כך יראה הג'יפון הקטן של מאזדה? - אילוסטרציה: נעם וינד |צילום: עיבוד מחשב

>>> כך תראה מאזדה 3 החדשה