אסטון מרטין
בעולם הרכב המודרני המקדש את המבחר, גם יצרנים קטנים נאלצים להציג קשת דגמים רחבה יחסית כדי לשרוד. אסטון מרטין אינה יוצאת דופן ובעוד שבעבר היא הייתה יכולה להסתפק במכוניות ספורט טהורות או מקסימום בקופה יוקרתיות, במלאת מאה שנים למותג כבר התרגלנו לראות את סמל הכנפיים המפורסם גם על משפחתית מפוארת (ראפיד) ואפילו מכונית מיני עירונית (סיגניט, המבוססת על טויוטה IQ) וכעת מתברר שהמגמה הזו רק מתרחבת ובקרוב תושק גרסת סטיישן-קופה לראפיד, המכונה ג'ט 2+2 (מסמלת את מספר המושבים), כתגובה לטרנד המעט משונה שמרצדס ייסדה לפני כשנה עם ה-CLS שוטינג ברייק ושזכה כבר לחיקוי מצד פורשה, אחת המתחרות, שהציגה גרסת סטיישן לפנאמרה המכונה ספורט טוריסמו.

על העיצוב של הסטיישן-קופה היוקרתית של אסטון הופקדה סדנת העיצוב האיטלקית ברטונה, האחראית בין היתר על מכוניות כמו לנצ'יה סטראטוס, אלפא GTVו-GT, פיאט X1/9, וכמובן למבורגיני קונטאש ומיורה, מה שבאופן טבעי מעורר לא מעט צפיות. ואכן, התוצאה לא מאכזבת ובהחלט מדובר במכונית נאה מאוד שלטעם רבים נראית אפילו טוב מגרסת הסדאן המרהיבה של הראפיד ואולי אף זכאית לתואר "מכונית הסטיישן היפה בתבל".

 גם בברטונה כנראה מאוד גאים ביצירה שלהם וכמו במספר מצומצם יחסית של דגמים שעוצבו בסטודיו גם בראפיד הותקן לוגו של בית העיצוב על אחד ממשטחי המרכב.

 

אסטון מרטין
לצערנו, בשלב זה לא מתוכנן יצור סדרתי
תא הנוסעים זכה לבידול מהגרסה ה"רגילה" עם נגיעות עץ ואלומיניום ייחודיות ומשבי עור בשני גוונים. יחידת הכוח מגיעה מהראפיד הרגילה ולא מגרסת S החזקה וכוללת מנוע וי 12 בנפח 5.9 ליטר עם 470 כ"ס בלבד (במקום 550 בראפיד S). גם הגרסה "החלשה" כפי שאתם יכולים לנחש די ביצועיסטית ומספיקות לה 5 שניות כדי לרשום מאה קמ"ש על השעון, בדרך ל-295 קמ"ש מרביים.

הג'ט 2+2 תוצג, אגב, 9 שנים בדיוק אחרי הג'ט 2 - גרסת ההאצ'בק לאסטון וונקוויש, שגם היא עוצבה על ידי ברטונה והוצגה בתערוכת ז'נבה 2004, אך לא הגיעה לבסוף לקו הייצור. 
עדיין לא ברור אם הג'ט 2+2 תגיע ככל לייצור סדרתי, אך בשלב זה ידוע כי תיוצר לפחות יחידה אחת שהזמין מבעוד מועד לקוח אנונימי בבריטניה.

 

אסטון מרטין
ככל הראה הסטיישן היפה בעולם

>> צפו המרדפים הבלתי נשכחים בסרטי ג'יימס בונד