מכונית המנהלים הקומפקטית של יגואר, שמיועדת להתחרות בב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 ומרצדס C קלאס, היא הדבר המדובר ביותר בתעשיית הרכב הבריטית בשנה האחרונה, וזו שעשויה (יחד עם הקרוסאובר X-C17) לשפר בצורה דרמטית את היקף המכירות של החברה שעמדו בשנה שעברה על 75 אלף יחידות.
לשם השוואה, ב.מ.וו מכרה כמעט שני מיליון יחידות, מתוכן יותר מחצי מליון של סדרה 3,המכונית אותה ה-XE שמה במרכז הכוונת.
עבור יגואר מדובר בצעד משמעותי משום שניסיון החדירה האחרון של החברה לסגמנט המוכר כיום כ-2 מיליון יחידות בעולם, עם ה-X טייפ מ-2001, עדיין מהדהד ככישלון חרוץ שכמעט והביא אותה לפשיטת רגל ב-2009.
כעת, בתערוכת ז'נבה, חשפה יגואר את שמה של המכונית, וכדי לשמור על אחידות שמות הדגמים נבחר צמד האותיות XE. ביגואר עוד ציינו כי ה-XE מתבססת על פלטפורמה מודולרית חדשה לחלוטין מאלומיניום (היחידה בקטגוריה שמשתמשת במתכת התעופתית), שבעתיד תשמש דגמים נוספים שלה ושל החברה האחות לנד-רובר.
הפלטפורמה החדשה חוסכת כ-100 ק"ג בהשוואה לשימוש בפלדה והיא תקבע, לדברי היצרן, סטנדרט בכל הקשור לאיכויות נהיגה עם חלוקת משקל של 50/50 בין הצירים.
קשת מנועים רחבה תאפשר נתון פליטת מזהמים של פחות מ-99 גרם CO2 לק"מ בגרסת הדיזל הבסיסית ומהירות מירבית של 300 קמ"ש בגרסת ה-R הבכירה שכנראה תעשה שימוש במנוע V8 עם מגדש העל המוכר.
עוד ב-mako רכב:
מבחן ריינג' רובר מול יגואר XJ ודיפנדר
יגואר F בטייפ מבחן
יגואר F טייפ קופה בארץ. החל מ-725 אלף ש'
למרות שאפילו גרסת קונספט טרם הוצגה, מהאיורים ניתן לומר שה-XE שומרת על העיצוב המודרני של יגואר עם צללית נמוכה המזכירה מכוניות קופה 4 דלתות וחרטום אגרסיבי עם יחידות תאורה צרות, וכן גריל אובאלי ותפיחות על מכסה המנוע בהשראת ה-XJ.
תא הנוסעים, כך הצהירו אנשי היצרן, יעמוד בסטנדרט הגבוה של יגואר הן מבחינת האיכות והן מבחינת העיצוב והתחושה הייחודיים.
גרסת הייצור של ה-XE תיחשף בתערוכת פריז בסתיו הקרוב, אבל ביגואר הבטיחו כי רף המחיר של המכונית בגרסה הבסיסית לא יעלה על 30 אלף פאונד בבריטניה, מחיר הנושק לזה של ב.מ.וו 320d, הפופולרית בממלכה המאוחדת.
>> ב.מ.וו סדרה 3, קאדילק ATS ולקסוס IS במבחן