יגואר F-טייפ היא ללא ספק אחת המכוניות הנאות ביותר שניתן לרכוש כיום, אבל מסתבר שיש לא מעט לקוחות שהעיצוב החטוב של הסופר-מודל הבריטית לא מספיק עבורם. בדיוק בשבילם חשפה יגואר לאחרונה את מחלקת הפרויקטים המיוחדים שלה, שתהיה אחראית על בניית גרסאות ייחודיות בייצור מוגבל לדגמיה השונים של החברה הבריטית ולדגמי החברה האחות, לנד-רובר.
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: יגואר F טייפ
היגואר של המלכה אליבזת למכירה
יגואר חושפת ג'יפון
הדגם הראשון שזוכה לטיפולה של "מחלקת המיוחדים" הוא ה-F טייפ שזכה לשינויי עיצוב בהשראת מי שהייתה חלוצה בתחום האווירודינמיקה בתעשיית הרכב והביאה ליגואר 3 ניצחונות רצופים במרוץ 24 השעות של לה-מאן (1955-1957), ה-D טייפ.
ה-F טייפ המיוחדת, המכונה "פרויקט 7" לציון שבעת הניצחונות של יגואר בלה-מאן, נבדלת מאחותה הסדרתית בפגושים נפוחים יותר עם כונסי אוויר גדולים ומסיטי אוויר מסיביים מלפנים, בספי הצד ומאחור בשילוב רביעיית מפלטים, ספוילר בקצה תא המטען וכמובן מסיט האוויר האורכי מאחורי מושב הנהג שהיה לסימן ההיכר של ה-D-טייפ, שינויים שלטענת מהנדסי יגואר לא רק הופכים את העיצוב לקרבי יותר אלא גם משפרים את כוח ההצמדה ב-177 אחוזים לעומת הגרסה הרגילה.
כמו כן תוכלו להזמין אותה בכל צבע שתבחרו ובלבד שיהיה ירוק מרוצים בריטי.
השינויים בתא הנוסעים, לעומת זאת, מינוריים יותר ומסתכמים בגלגל הגה בציפוי אלקנטרה, במושבים ספורטיביים מקרבון עם חגורות כמו ברכב מרוץ, בויתור על גג מתקפל חשמלית ובין המושבים תגית עם ציון מספר הייצור הסידורי מתוך 250 אקזמפלרים שיוצעו עם חתימה של המעצב הראשי של יגואר, איאן קולמן.
מתחת לשמלה היפה נמצא מנוע V8 בנפח 5.0 ליטרים בעל מגדש העל המוכר של היצרן שמפיק כאן 575 כ"ס ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסים של ZF שכוילה לפעולה ספורטיבית עם העברות מהירות יותר.
הודות למשקל נמוך ב-80 ק"ג בהשוואה לגרסה הרגילה (בזכות מושבי הקרבון והעדר גג) ולתוספת הכוח מתאפשרת האצה ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות, דבר שהופך אותה ליגואר הפתוחה המהירה ביותר כיום (איטית ב-0.1 שניות רק מה-F טייפ R קופה). המהירות מרבית עומדת על 300 קמ"ש.
גם היכולת בפיתולים שופרה הודות למתלים שעברו שינויים רבים וניתנים לכיול ידני בהתאם לאופי הנסיעה או סוג מסלול המרוצים. מוטות המרוצים עובו, בולמי זעזועים אדפטיביים ממתנים את זוויות הגלגול, הדיפרנציאל האלקטרוני משמש כעת גם כבקרת כיוון מומנט המסייע למנוע תת היגוי בכניסה לפניה ומשפר את האחיזה ביציאה ממנה ובלמים קרמיים בקוטר 390 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור יאפשרו לבלום פעם אחר פעם ללא דעיכה.
ה-F טייפ "פרוייקט 7" תוצג לציבור הרחב במהלך פסטיבל המהירות של גודווד שיפתח שעריו בסוף השבוע הקרוב. שיווק המהדורה המוגבלת שתכלול, כאמור, 250 יחידות בלבד יחל במהלך אמצע השנה הבאה במחיר שבבריטניה יהיה גבוה ב-55 אלף פאונד, כ-320 אלף שקלים, מה-F טייפ V8 S רודסטר שנמכרת בישראל במחיר של מיליון ומאה אלף שקלים.