ה-X5 של ב.מ.וו נמצא בייצור רק כעשור וחצי אך הוא נחשב לאחד הדגמם המצליחים ביותר התולדות ימי המותג הבווארי. למרות שלא היה הראשון לחבר בין יוקרה לשטח, ה-X5 היה זה שהביא לפריחה חסרת תקדים בסגמנט רכב הפנאי-שטח היוקרתיים וזה שסיפק תמריץ לכל המתחרים, כולל אפילו פורשה, להציג את תשובותיהם.
כעת, 14 שנים לאחר הצגת ה-X5 הראשון ויותר מ-1.3 מיליון חתיכות שנמכרו משני דורותיו ברחבי העולם, נחשף הדור השלישי עם כוונה ברורה להמשיך את ההצלחה הגדולה שלו בשוק האמריקאי וגם לכבוש נתח בשוק היוקרה הסיני והרוסי.
הדור השלישי החדש מתבסס על הפלטפורמה של ה-X5 המוכר שהוצג ב-2006 וחולק עמו בסיס גלגלים זהה (293.3 ס"מ) אך ה-X5 החדש ארוך יותר (488.6 ס"מ, תוספת של 2.9 ס"מ), רחב יותר (193.8 ס"מ, 0.5 ס"מ יותר) ונמוך יותר (176.2 ס"מ, פחות 1.4 ס"מ). כמו כן, למרות התפיחה במימדים, המשקל העצמי דווקא ירד בכ 90 ק"ג.
לא, לא פרסמנו בטעות תמונה של ה-X5 הקודם, וכפי שאתם מבינים העיצוב החיצוני שומר על מראה (כמעט) זהה לזה של הדגם היוצא. שינויים קלים בלבד ניתן למצוא ביחידות התאורה מלפנים שגדלו ומשתלבות כעת בסבכת הכליות האייקונית, בפגוש הקדמי שנראה עכשיו מעט אגרסיבי יותר וגם ביחידות התאורה האחוריות שעוצבו מחדש.
גם בתא הנוסעים השינויים העיצוביים קטנים יחסית ומתרכזים בעיקר במסך ענק בגודל 10.2" למערכת השליטה I-drive.
החידוש הגדול ביותר ב-X5 נמצא מתחת למכסה המנוע כשלראשונה בהיסטוריה של הדגם הוא יוצע בגרסת הבסיס בשילוב יחידת כוח המסתפקת 4 צילינדרים והנעה אחורית בלבד.
מדובר במנוע טורבו דיזל בנפל 2.0 ליטר המפיק 215 כ"ס, מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומציג צריכת דלק ופליטת מזהמים מרשימות לרכב בגודל הזה עם נתון של 21.4 ק"מ לליטר ו-149 גרם CO2 לק"מ.
המנוע הקטן יוצע גם עם הנעה כפולה קבועה X-drive. מנוע הטורבו דיזל 3.0 ליטר שישה צילינדרים שיגיע בגרסת 3.0d זכה לתוספת של 12 כ"ס לכדי 258 כ"ס.
גרסת 4.0d, החזקה מבין גרסאות הדיזל, מבוססת על מנוע 6 צילינדרים המוכר של הדור היוצא שזכה לעדכון קל ולתוספת כוח סמלית של 3 כ"ס לסך כולל של 309 כ"ס.
בקרב לוגמי הבנזין גרסת ה-V8 טווין טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר זוכה לתוספת של 43 סוסים לסך כולל של לא פחות מ- 450 כ"ס.
ה-X5 החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה המקומיים במקביל לתחילת השיווק באירופה, בסתיו הקרוב.