עד לפני לא יותר שנים מנועים עם הספקים שמעל ל-400 כ"ס היו נחלתן הבלעדית של מכוניות על אקזוטיות מאוד מיוחדות עם סמלים של למבורגיני, פרארי או לכל הפחות אסטון מרטין בחזית, אבל מאז משהו השתנה והיום יותר ויותר גרסאות ביצועים של דגמים די שגרתיים מתהדרות ב-400, 500 ואפילו קרוב ל-600 כ"ס.

בינינו, אין ממש צורך בהספקים שכאלה וממילא קשה עד בלתי אפשרי לנצל עדר שכזה במכוניות שלא תוכננו מראש במיוחד כדי להפגין "יכולות על" בכביש המסתלסל, אבל בעידן בו לאנשים אין את הסבלנות להתעמק במהות של הדברים אלא רק בדף הנתונים ובשורת הסיכום, יצרני הרכב הבינו שהספקים פסיכיים וביצועים מסמרי שיער מוכרים הרבה יותר מכיול סופר מוקפד של מערך המתלים או מהגה מתקשר וכל העת דוחפים את מרוץ החימוש המיותר הזה לשיאים חדשים.

דודג' צ'אלנגר

עוד ב-mako רכב 
מבחן דרכים: דודג' צ'אלנגר R\T 
צפו: מי יותר מהיר מסוק או דודג' צ'אלנגר?
מדוע הושמדו 93 רכבי דודג' וייפר? 

שיא שכזה נקבע בשבוע שעבר עם השקת גרסת הביצועים "Hellcat" לדודג' צ'אלנגר SRT המצוידת - ממש כדאי שתשבו - בלא פחות מ-707 כ"ס.

דודג' צ'אלנגר

כשהדגם נחשף לציבור בתערוכת ניו יורק והחבר'ה בדוכן דודג' הבטיחו שלמכונית בגרסת הייצור יהיה הספק גבוה מ-600 כ"ס רבים הרימו גבה או צחקקו בחוסר אמונה אבל כעת, עם חשיפת מפרט הביצועים המלא ודו"ח ה- DYNO, אנחנו מבינים שהם היו צנועים בהצהרותיהם ולמעשה מדובר במכונית השרירים בייצור סדרתי החזקה ביותר מעולם, יותר חזקה מכל קורבט שאי פעם הייתה קיימת ובכלל זה C7 Z06 החדשה (650 כ"ס), יותר חזקה מכל גרסת AMG למרצדס או M של ב.מ.וו וכמובן חזקה מהמתחרה הראשית שלה פורד מוסטנג GT500 שלבי קוברה עם 662 כ"ס.

את ההספק הפסיכי הזה, כמו גם מומנט מפורר אספלט של כמעט 90 קג"מ, הצ'אלנגר מחלצת ממנוע V8 בנפח 6.2 ליטרים שפותח על ידי HEMI ומצויד גם במגדש על.
העוצמה האדירה הזו מועברת דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה לגלגלים האחוריים.

כדי שהרוכשים לא יצטרכו להחליף צמיגים בסיום כל נסיעה, ה-Hellcat מגיעה עם שני מפתחות התנעה - אחד בצבע שחור סטנדרטי ששימוש בו מגביל את הכוח של המכונית ל"רק" 500 סוסים ומפתח אדום שמעביר את המנוע למוד קרבי-פסיכי עם 707 כ"ס.

דודג' צ'אלנגר

מבחינה חיצונית ניתן להבדיל בין ה-Hellcat לסתם צ'אלנגר רגילה לפי מכסה המנוע התפוח הכולל כונס אוויר, חישוקים ייחודים ועד כמה אלמנטים קטנים אך נראה שמעצבי החברה העדיפו לשמור על לוק קלאסי באווירת רטרו בהשראת הצ'אלנגר המקורית מ-1971 וגם בקבינה הקווים הכלליים קלאסיים ופשוטים למדי.

בשלב זה דודג' עדין לא חשפה את המחיר הרשמי של חתול הגיהנום שלה אבל אין ספק שהרוכשים צריכים להכין מראש תקציב נוסף לחשבון הדלק והצמיגים שמפלצת שכזו בוודאי תצרוך.

דודג' צ'אלנגר