ה-STI החדשה או אסתי כמו שמכנים אותה במחוזותינו אמורה לתת מענה למעריצי המותג שהתאכזבו מהתרככות של ה-WRX במהלך השנים (שבדור החדש רחמנא לצילן מוצעת אפילו עם תיבה אוטומטית) ומתגעגעים ל-GT הבסיסית והפראית משנות ה-90, שנים בהן היצרן שלט ביד רמה באליפות העולם בראלי .
ה-STI החדשה שומרת על יחידת הכוח של הדור הקודם - מנוע בוקסטר מרובע צילינדרים בנפח 2.5 ליטר שבסיוע מגדש טורבו מספק 305 כ"ס ו-40.1 קג"מ וכיאה לרכב ספורט בלי פשרות תיבת ההילוכים היחידה המוצעת היא ידנית עם שישה יחסים.
החידוש המרכזי באסתי החדשה הוא במערכת ההנעה הכפולה אשר עושה שימוש בדיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה מתוחכם בעל חלוקת כוח של 59/41 לטובת הציר האחורי המציע שישה מצבי הגבלת החלקה דרך מערכת ה-DCCD (Driver Controlled Center Differential) ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני ואחורי מכאני (מסוג טורסן).
אם כל המפרט הטכני הזה הוא סינית בשבילכם אז נאמר בפשטות שמדובר במערכות שיאפשרו לכל 305 הסוסים שבמנוע לעבור לאספלט ביעילות כזאת שתדרוש מכם לחזק את שרירי הצוואר.
![סובארו STI](https://img.mako.co.il/2014/01/15/wrxsti33_c.jpg)
מעבר לכך בסובארו מצהירים שהמרכב של אסתי חוזק והוקשח בהשוואה לדגם הקודם, המתלים זכו לכיול אגרסיבי שאמור לתרום להתנהגות כביש מחודדת ומדויקת יותר, ההגה עבר לתגבור חשמלי מהיר ב-11 אחוז מזה של ה-WRX ועל הבלימה, נקודת תורפה מעצבנת בכמעט בכל דגמי סובארו, מופקדים כעת קליפרים גדולים של ברמבו.
דווקא מבחינה וויזואלית חיצונית ה-STI לא שונה מהותית מה-WRX, אך כוללת חישוקים זהובים של BBS בקוטר 18" וכמתבקש - כנף עצומה שנראה שנלקחה מעודפי מחסן החלקים של חברת בואינג.
בשלב זה עוד לא ברור האם ה-STI החדשה תעשה עליה ארצה, אבל כבר ידוע שבבריטניה היא תעלה 23 אלף שקלים פחות מבעבר, מה שבהחלט מעורר ציפיות למחיר אטרקטיבי בהרבה מ-340 אלף שקלים ההזויים שנדרשו עבורה בעבר במחוזותינו.
בכל מקרה אין ספק שעם תג מחיר שפוי יותר, אסתי החדשה תוכל לשמש מנוף תדמיתי חשוב למותג שמנסה שוב להרים את הראש בישראל.
>> עונת הראלי ספרינט הישראלית נחתמה באילת